13. december 2024 - 11:56Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Returnering af forkert produkt samt manglende tilbehør.
Jeg har købt en magnetisk dørpakning til mit køleskab. For det første er pakningen i mage til den gamle, men der mangler yderligere montering materiale. Der står tydeligt og klart på firmaets hjemmeside, at der følger monteringsmateriale med. Nu vil jeg sende varen retur, og have mine penge igen ,men så forlanger firmaet at jeg selv skal betale for returforsendelsen på 49 kr. Det synes jeg absolut ikke er acceptabelt, da varen for det første ikke er den rigtig og at der yderligere mangler noget. Er der nogen på eksperten, der kan fortælle om jeg vitterligt kan forlange pengene tilbage, hører jeg meget gerne om det. På forhånd tak.
Hvis der er tale om reklamation over en defekt vare, dækkes returforsendelse som regel ind under reklamationsretten. Man kan blive bedt om at lægge ud, men vil så blive kompenseret senere, når det er afgjort om der er tale om reklamationssag eller ej, så selv om man i princippet skal holdes skadefri, er man det ikke hvis fejlen skyldes en selv, og lignende...
Men en ren returnering af et køb, man har fortrudt, hænger man selv 100% på.
Og hvad er så dit tilfælde :-) - ja det er jo nok mest en returnering, med mindre du kan bevise at produktet har en mangel, du var blevet lovet på forhånd. Og det er dig selv der skal bevise det, så det kan blive utrolig svært at "få ret".
Man kan da bestemt sige, at der er tale om en mangel, når man modtager en vare hvor der mangler noget, nemlig i dette tilfælde monteringsmaterialerne. At selve varen heller ikke er den rigtige, er da yderligere en stor fejl fra firmaet/leverandøren.
Linket viser et udklip fra siden. Der er tale om den øverste liste til 813,15 kr. Der står tydeligt at det er inklusive monteringsmaterialer.
Emballagen var i realiteten en stor kuvert med bobleplast indeni. Selve listen lå i en klar plastpose med "snaplås". Der var intet andet - ikke engang en vejledning. Der er ikke noget telefonnummer, så man kan ringe på, men al kommunikation foregår via mail. Jeg synes ikke det er helt ok.
Det ser ud som det er fixpart du handler med? Min personlige erfaring med dette firma er ikke god. De reklamerer med 15.000.000 varer på lager. Der ligger de åbenbart godt. Jeg har ihvertfald efter næsten 3 uger ikke modtaget det bestilte! Men betalingen blev promte, uden videre trukket på kreditkortet dagen efter bestilling. Nul information, kun allernådigst svar hvis man sender en forespørgsel (På mail..)👎 Trustpilot ser heller ikke for godt ud. Jeg stoler generelt ikke så meget på Trustpilot, men i dette tilfælde må jeg give dem ret. Indtil videre venter jeg tålmodigt på det bestilte, ellers må jeg annullere ordren.
#8 Det er helt korrekt, at der er tale om Fixpart. Jeg købte i sommer en gummibælg til min Bosch vaskemaskine, da den gamle var gået i stykker. Der lå en spids skrue i bælgen og denne havde gnavet sig i gennem bælgen. Der var naturligvis vand på gulvet og dette var årsagen til at jeg kikkede efter. Bestillingen og leverancen af denne bælg gik helt perfekt. Så derfor tænkte jeg at firmaet også kunne levere en magnetliste til mit køleskab. Der tog jeg desværre fejl. Jeg har skrevet til firmaet, og venter at der kommer et svar i næste uge. Det er jo ikke min skyld at de roder og ikke har styr på tingene. Pakken med den nye (forkerte liste) skal i øvrigt sendes retur til Belgien.
Der har nu adskillige gange været mailkorrespondance mellem Fixparts "kundeservice" og mig. De har indrømmet at monteringsmaterialerne ikke var kommet med. Materialerne består i en rulle tape til fastgørelse af listen. Nu vil de også have et foto af den nye liste, men dette kan ikke lade sig gøre uden at jeg skærer denne over, fordi det er profilet der ikke er det samme på den nye liste som på den gamle. Nu sender jeg skidtet retur, men de får en meget lidt rosende omtale på Trustpilot. Det er tydeligvis et firma der ikke forstår hvad begrebet kundepleje betyder.
Tålmodighed er en dyd! Jeg har nu endelig modtaget min pakke. Efter 3 uger. Den viste sig at være i restordre, og skulle sendes fra Holland. Det jeg kunne ønske mig, er at Fixpart uopfordret sender en mail, og oplyser om forsinkelsen.
Her er det tålmodigheden der er i "restordre". I hvert fald når det gælder Fixparts behandling af kunderne. I øvrigt kom listen jeg have bestilt. fra Belgien, men den passede ikke. Jeg giver dig helt ret, at Fixpart godt kunne have sendt en mail, om grunden til den lange ventetid.
I dag 27/12 2024, modtog jeg en mail fra Fixpart, med en besked om tilbageførsel fra beløbet på 813,15 kr. Der er ikke fra trukket de 39 kr. som firmaet først havde krævet, så nu er sagen i orden. Én ting har jeg dog lært, og det er at jeg ikke længere skal købe noget der, da de tydeligvis ikke har styr på tingene.
Godt nytår herfra til alle. ErikHg
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.