Avatar billede Thelle Praktikant
26. oktober 2024 - 08:25 Der er 4 kommentarer

Laptop lader ikke i dock

Jeg har en Lenovo thinkpad T15p, som ikke lader når jeg sætter USB-C stikket i fra min dock. Der kommer en besked om at der ikke er tilstrækkeligt med strøm til at lade, men den kan samtidig køre to eksterne monitorer. Det er er en Thinkpad USB-C Dock Gen2. Strømforsyningen er en  Lenovo 135W.
Jeg har prøvet at sætte stikket i en anden laptop. En Thinkpad T14, hvor den fint starter med at lade, så jeg mistænker en opsætningsfejl. Hvad kan være årsagen?
Avatar billede puren Ekspert
26. oktober 2024 - 08:54 #1
Det er jo helt simpelt

1 din lader er i stykker
2 du skal havde en større lader 170w
Avatar billede Thelle Praktikant
26. oktober 2024 - 19:47 #2
Hvis det skulle være problemet, hvorfor kan den så lade en anden laptop?
Avatar billede kurtba Ekspert
26. oktober 2024 - 22:46 #3
Det er forskelligt hvor meget strøm, de forskellige modeller har brug for i forbindelse med opladning.
Så en Thinpad T14 kræver nok mindre strøm.
Prøv at se på undersiden af pc.erne. Der plejer at sidde en mærkat, hvor der med meget små bogstaver står, hvor meget strøm de kræver.
Nu skriver du, at den samtidig godt kan køre 2 eksterne monitorer, men du lader vel ikke docken levere strøm til dem også? Normalt er det jo kun videosignalet man sender til monitorerne, som så får deres strøm via egen strømforsyning.
Hvis du leverer strøm til dem fra docken, har du nok fundet problemet, for så er der ikke nok til computeren.
Avatar billede supportsiden Professor
Skrevet for 46 minutter siden #4
Har du Lenovo Vantage på den ? Deri kan man se hvor mange Watt der lades med.
Jeg havde en tilsvarende fejl hvor PSU kun leverede 15W - skulle levere 90W, lader var defekt
Husk på at dock også bruger strøm så du kan nok ikke bruge samme PSU som uden dock, er din normale PSU (uden dock) på 90W skal du nok regne med at skulle bruge min. 135W PSU (som virker) eller mere