Avatar billede torben lind Forsker
22. oktober 2024 - 13:30 Der er 2 kommentarer

Fjerne et billede i excel

Hej allesammen.
win10, microsoft office excel pro 2021.
Jeg har fået tilsendt en maill hvor der er en en HTML fil i pdf format,efter at have downloadet den og konverteret til excel, åbner den fint i excel og jeg har alt med tekst,men der er et billed jeg skal have slettet,der ikke skal være der,hvordan kan jeg slette dette billed,jeg syntes jeg har prøvet alt uden resultat.Hvis der er en lettere måde at gøre dette på er det supert.Filen jeg downloader  er på 2 sider,en med tekst og en med billed.
Håber kan hjælpe med at få dette billed væk.
PFT tak.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
23. oktober 2024 - 07:57 #1
jeg bruger i nogle tilfælde nedenstående makro.
jeg er dog ikke helt klar over om den vil inkludere billeder.
men du kan prøve.
husk at køre den på et test eksemplar af din fil i første omgang.

Sub remove_icons()

Application.ScreenUpdating = False

ActiveSheet.Shapes.SelectAll
Selection.Delete

Range("A1").Select

Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2024 - 08:36 #2
Ville det ikke være lettere, at fra pdf gå til txt, pille billeder ud, og så konvertere resten til excel?