Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. oktober 2024 - 12:50 Der er 9 kommentarer

ONVIF???

Har fået et par overvågningskameraer. Tænker de skulle køre sammen med min synology nas. Det lader sig så ikke lige gøre. Camera står ikke på Synologys liste over understøttede kameraer. Hvis jeg pinger kameraet svaret det. jeg kan også tilgå det live ved hjælp af en app. Men dæleme ikke få det til at virke med sonylogy. Den skriver det er afbrudt. Har valgt ONVIF. Burde det ikke være en fælles standart? Det er noget Nexuscctv kamera. Skulle kunne tilgåes vha et program der skulle følge med. (searcher.exe) Men det er ikke med. Har ikkke kunne finde programmet.
Troede bare at onvif, så var man kørende.
Avatar billede kulawig Guru
22. oktober 2024 - 12:58 #1
vær opmærksom på hvor mange kamera din nas understøtter... normalt følger der kun 1 kamera licens med til synology

mvh
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2024 - 13:00 #2
ONVIF er en bred standard, men bestemt ikke adopteret af alle.

Men hvis kameraet ikke tjekker ind, er det muligt at ONVIF skal aktiveres i softwaren på det.
Prøv at kigge i vejledningen til det, om ikke der er et flueben, der lige skal sættes?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. oktober 2024 - 14:02 #3
Kulawig: Den er jeg helt med på.
Crkrogh: Kan ikke komme ind i softwaren i kameraet. Så kan ikke aktivere noget der.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2024 - 14:32 #4
Hvis der ikke er nogen form for administration af kameraet (f.eks. tildeling af IP# o.l.) så er du lidt prisgivet - som man siger, "ingen arme, ingen småkager".
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. oktober 2024 - 10:36 #5
Der er rigtig mange overvågningskameraer i dag som slet ikke understøtter OnVif - men producenten vil meget gerne sælge dig et abonnement til deres cloud-service.

Jeg har selv købt et billigt Foscam kamera der ikke havde... - og så har jeg netop hjulpet en ven med et endnu billigere kamera fra Harald Nyborg, som ikke havde OnVif som en del af specifikationerne, men som alligevel understøttede når man kom ind i dens konfiguration.

Du skal i første omgang sætte kameraet op på LAN via den app producenten angiver - når det først er gjort, kan du rode rundt i indstillingerne og se om der er noget du kan bruge, søge på producentens hjemmeside efter guides m.m. - og som regel er det et krav at du konfigurerer en "Gæstebruger" via appen, og så er det den der skal benyttes i Synology...

PS - der er TO licenser gratis på de fleste Synology NAS ;-)
Avatar billede Peter Forsker
23. oktober 2024 - 17:59 #6
Kære ven 😉
Er det ikke dette program du søger
https://searcher2.software.informer.com/
Avatar billede johnnylassen Seniormester
24. oktober 2024 - 09:44 #7
Virker ikke Peter.. Men takkkk
Avatar billede kulawig Guru
24. oktober 2024 - 09:54 #8
siden man skal gå til hvis man ikke er tilfreds med "standart" synology funktioner
har tilfældigvis også en løsning på dit problem .... jeg har endnu ikke haft noget web/ip cam jeg ikke kunne få til at virke med Ispy

https://mariushosting.com/how-to-install-ispy-on-your-synology-nas/

mvh
michael
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2024 - 10:00 #9
Der er også en liste over forskellige modellers stream-opsætning her: https://www.ispyconnect.com/camera/nexus-cctv