Avatar billede Balar Seir Juniormester
Oprettet i går kl. 17:20 Der er 1 kommentar

Ændring af fenvejstast for at fremhæve tekst

Min genvejstast for at fremhæve tekst i Word "CTRL F" er pludselig blevet engelsk, så jeg nu skal bruge "CTRL B".

Fejlen er ikke opstået i andre MS-produkter som fx Excel, PowerPoint og Outlook.

Jeg har min nylige implementering af Copilot mistænkt for at være årsagen, fordi jeg ikke ved, hvad der ellers skulle være sket.

Men: Hvorfor er det sket, og hvordan retter jeg fejlen?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
Skrevet i går kl. 17:52 #1
Jeg kan ikke sige med sikkerhed, hvorfor det er sket. Det kan være ved implementering af Copilot eller ved en anden opdatering - det sker (desværre) af og til.

Du kan heldigvis oprette/ændre tastaturgenveje til det, du gerne vil have - både denne og andre. Du kan følge min forklaring i denne artikel:
https://www.thedoctools.com/wordtips/ctrl-b-aabne-dialogboks-find-som-i-tidligere-versioner-af-word/

Find pkt. 1-6 i artiklen og følg trinene, men i pkt. 5 skal du finde kommandoen ”Fed” (ikke ”RedigerSøg”). I pkt. 6 skal du taste den ønskede genvej, i dit tilfælde Ctrl+F.

Hvis andre genveje har ændret sig, kan du rette dem til på samme måde.