Avatar billede ismanden82 Praktikant
Oprettet i dag kl. 19:33 Der er 4 kommentarer

Opdelt YouSee wifi? Seperat wifi kanaler??

Hejsa jeg synes jeg har svært ved at se på admin siden fra routeren hvor jeg kan få opdelt wifi signaler. Det virkelig ikke smart det er sat op til samme navn så kanalerne ikke opdeles?? Hvorfor kan jeg ikke have seperate kanaler på YouSees netværk? Formålet er skærmdeling med mit smart tv men når f.eks telefon og computer højst sandsynligt bruger 5ghz netværket og alt andet bruger 2,4 jammen så er det da ret irriterende jeg så ik kan gøre brug af skærmdeling med den rigtige wifi kanal?

We der nogle kloge hoveder der kan fortælle mig hvordan jeg får seperat wifi kanaler via admin siden??

Skal nat mode sættes til bridge??
Avatar billede jk45 Professor
Skrevet i dag kl. 20:28 #1
ud over at det ikke burde være et problem er der på admin siden et lille tandjul ved både 2,4 og et ved 5 ghz. klik på et af dem og omdøb et af dem
Avatar billede ebea Ekspert
Skrevet i dag kl. 20:33 #2
Hvis du har en D6 Router, så er det ikke længere muligt, at oprette separate WiFi net.
Det har Yousee forhindret, med en software opdatering, som er udsendt automatisk, løbende.

Jeg opdagede det pludselig, for ca. en uge siden, da min 5ghz opsætning, pludselig forsvandt.
Avatar billede ismanden82 Praktikant
Skrevet i dag kl. 20:45 #3
Så de vil have mig til at købe en ny router? What the f er det for noget sjusk lmao. Jaja så ved jeg det tak ebea. Jeg kan se jeg har mulighed for at manuelt slå et af båndene til og fra så jeg må gøre det hvis jeg skal sætte noget op hvilket er ret frustrerende lmao
Avatar billede kurt54 Ekspert
Skrevet i dag kl. 20:56 #4
Du har vel også mulighed for at bede yousee om en router der opfylder dine ønsker -jeg har Sagemcom F@st 3890V2  og der kan man stadig have 2 navne ( 4 hvis gæste konto tælles med)