Avatar billede benneweis Juniormester
Oprettet i dag kl. 10:55 Der er 6 kommentarer

xlookup giver fejl

Hej
jeg forsøger at bruge xlookup men får fejlen #VALUE!

=XLOOKUP(B4;O2:O833;P2:P959)

og værdien i b4 findes i intervallet
Avatar billede madklub Guru
Skrevet i dag kl. 10:59 #1
Er værdierne formateret ens?
Hvis den ene er formateret som tekst virker det ikke.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:27 #2
Skal opslagsområdet og dataområdet ikke have samme størrelse?
O2:O833 <> P2:P959
Avatar billede benneweis Juniormester
Skrevet i dag kl. 11:45 #3
har lige lavet begge områder samme størrelse =XLOOKUP(B4;O2:O959;P2:P959)
og formateret cellerne ens men uden resultat
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
Skrevet i dag kl. 12:05 #4
prøv xopslag()
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
Skrevet for 27 minutter siden #5
#1: Formatering burde ikke forhindre opslag med mindre vi snakker negativ dato/tid.
#4: Forkert funktion burde give en #NAME! fejl og ikke en #VALUE!

Desuden skriver OP, at det giver en #VALUE! og ikke en #VÆRDI! fejl, så XLOOKUP burde være korrekt.
Og, kan opslaget ikke finde værdien burde der komme en #NA! fejl.

Jeg tror stadig, at det har noget med området at gøre, men vi kommer det nok ikke nærmere med mindre vi kan få regnearket at se?
Avatar billede jens48 Ekspert
Skrevet for 27 minutter siden #6
Hvis det der står i B4 ikke findes i kolonne O kommer den ud med #N/A, men hvis du ændrer formelen til

=XLOOKUP(B4;O2:O959;P2:P959;"")

vil cellen stå tom, hvis den ikke kan finde B4 værdien