Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
Oprettet i dag kl. 15:58 Der er 5 kommentarer

Blaupunkt 32 / 1330 - Optage TV (Uden reklamer i starten ?)

Goddag -
Jeg kan ikke helt huske, om jeg har spurgt om dette før (?).
Hvis jeg har - Så fandt jeg ikke ud af en løsning ....
*
Det drejer sig om TV : Blaupunkt 32 / 1330 -
Når man optager -
Så skal man programmere tiden og TV kanalen - på forhånd.
*
Og, ja det virker - som reglen fint.
*
Men så er der også tit reklamer for filmen, eller hvad man nu optager.
Eller reklamer for andre programmer.
*
Resultat TV begynder at optage (Som den jo er programmeret til at gøre.
Med reklamer. (Som godt kan være mange. - Og så slutter optagelsen - Før filmen eller hvad man nu optager - Før det er slut, det man vil optage.
*
Kan man trykke på noget : Lige når filmen kommer ? Undgå vare-reklamer og program-reklamer, så man for det hele med (minus reklamer) ?
*
Jeg optager på USB stick.
*
Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 16:33 #1
EPG eller elektronisk programguide på tv, tror jeg ikke kan håndtere dette.

Det bedste havde været at program guiden havde sendt et aktiverings signal kort før filmen skulle starte, samt et når film var færdig.
Jeg mener at have hørt om den funktion før, men kan ikke huske om det har været de gamle analoge optagere vi brugte før i tiden??
Avatar billede ErikHg Ekspert
Skrevet i dag kl. 16:42 #2
Jeg tror ikke at det er muligt....... reklamer er nutidens pest, styret af nogle grådige firmaer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
Skrevet i dag kl. 18:08 #3
Tak 220661 !
Tak ErikHG - Je, det er ikke engang reklamer (for Cola og Wienerbrød)
- Men masse Info for programmer der kommer - "næste uge" -
Tager tid ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
Skrevet for 11 minutter siden #4
Ikke et Blaupunkt, men når jeg optog en udsendelse, så lagde TV-et automatisk 15 minutter til i slutningen, så det hele (næsten altid) kom med uanset reklamer og forsinkelser.

Kan det indstillet på dit TV?
Avatar billede ErikHg Ekspert
Skrevet for 8 minutter siden #5
Det irriterer mig også grusomt med alle de reklamer som f.eks. DR har en forbandet uvane med at vælte ud som en tsunami.
Jeg har et princip, der går ud på ikke at se/høre dette ligegyldige og intetsigende pladder. Jeg trykker på "muteknappen" således at lyden forsvinder.
Hvis et program starter f.eks. klokken 16:00, så er programmet der bliver sendt inden, sluttet allerede klokken 15:55. Derved er der fem minutter med trailere for kommende programmer og/eller programmer der allerede er startet.
De reklamefinansierede kanaler er endnu værre, men reklamer det er mit liv for kort til at se.