Avatar billede Henry Praktikant
Oprettet i dag kl. 12:57 Der er 3 kommentarer

Tv solcelle anlæg

Hej.
Hvordan vælger man et tv til solcelle anlæg til kolonihaven ?
Jeg har stirret mig blind på alle deres watt og volt som er lavet om til kr 🤷🏼‍♀️ jeg skal bruge det der bruger mindst Volt til anlægget.
Jeg er ny i solcelle verden 😬
Henry.
Avatar billede Richard Thune Forsker
Skrevet i dag kl. 13:30 #1
Vil umiddelbart sige at du bytter om på effekt (watt) og spænding (volt). Spændingen er 220 volt til almindelige fjernsyn, og 12 volt til mobile fjernsyn. Et 24" Phillips til 12 volt bruger 17 kWh Per 1000 timer, et nyere (højere opløsning) 24" Phillips til 220 volt bruger 18 kWh Per 1000 timer. Så spændingen afgøres af dit solcelleanlæg, men bør vælges så man kan få et fjernsyn til den, forbruget afgøres af fjernsynet.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 14:28 #3
Du skal have et batteri til at opsamle strømmen i, også som buffer hvis solen forsvinder og du vil se tv.