Avatar billede riec Novice
Oprettet i går kl. 17:38 Der er 2 kommentarer

Blækvedligeholdelsesboks til ET-2750

Jeg har en printer ET-2750. Pludselig skrev den: Blækpuderne skal ses efter. Kontakt Epson. Jeg købte en blækpudevedligeholdelsesboks Epson code T04D1, efter at have været på deres hjemmeside, og satte den ind i stedet for "den gamle". Epson skriver stadigvæk:  Blækpuderne skal ses efter. Kontakt Epson.
Mailede til dem og blev ringet op. Svaret var følgende: Det koster kr. 2.000 at få set puderne efter ved Epson. Mit køb kunne ikke hjælpe, det ville hun slet ikke tale om. Og så blev jeg flere gange tilbudt et meget fordelagtigt køb af en printer.
Jeg synes, det er frækt. Det var ikke en billig printer.
Skal jeg virkelig købe en anden printer? Det bliver i så fald ikke en Epson.
Avatar billede ErikHg Ekspert
Skrevet i går kl. 18:13 #1
Har fundet denne video på YouTube - håber den kan være til hjælp.

https://www.youtube.com/watch?v=sDsdLoaMX-w&ab_channel=KevinatBCH
Avatar billede ejvindh Ekspert
Skrevet i går kl. 21:13 #2
Jeg har gennem tiderne godt nok haft mange kampe med blækprintere. Herunder også Epsons. På et tidspunkt havde jeg en, hvor det viste sig, at Epson havde indbygget en counter, der talte ned, og når den nærmede sig nul, ville den begynde at melde forskellige hardwarefejl. Heldigvis fandt jeg også et stykke software, som kunne nulstille den counter, så det endte med at være en printer, jeg havde i mange år.

Jeg har også haft mine kampe med en ecotank, faktisk vistnok samme model som du nævner. I forhold til puderne, vil jeg bare sige, at et helt generelt råd er, at for blækprintere, skal man sørge for at udskrive lidt med alle farver mindst én gang om ugen. Ellers "clogger" blækdyserne, og så er man nødt til at lave et "vedligehold", for at få gang i dem igen. Og sidstnævnte er ganske hårdt ved blækpuderne, fordi det i bund og grund handler om at pøse en masse blæk ud, for at få hul igennem det størknede blæk. Og den blæk kan kun opsamles et sted - i puderne.

Det kan lyde lidt som en sang fra de varme lande, men det jeg vil frem til er, at når det stadig ikke virker efter at have skiftet puderne, har jeg nok lidt en mistanke om, at det er en "programmeret forældelse". Utrolig usympatisk, ja, og bestemt en grund til at finde et andet mærke.

Men hvis du køber en blækprinter igen, så hold under alle omstændigheder rådet om en ugentlig udskrift (med alle farver) i hævd. Clogging af dyserne er der ingen blækprintere, der kan undgå, hvis man printer for sjældent.