Avatar billede www.jimlyngvild.com Praktikant
Oprettet i dag kl. 20:42 Der er 2 kommentarer

Hvilken form for backup system kan i anbefale?

Hej,
vi bruger en del Terabyte på billeder, som vi hidtil har gemt på computer og eksterne harddiske. Nu har vi så lige oplevet en harddisk som kollapsede, men kunne heldigvis reddes af den lokale IT-butik.
Det giver stof til eftertanke.

Er der nogen som har anbefalinger af hardware/cloud løsninger til dette?
Skal siges at vi ikke er de mest tålmodige, i forhold til upload/download tid...
Mvh.
Morten
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet i dag kl. 21:19 #1
Du kan jo til enhver tid købe dig til lagerpladsen hos Google eller Microsoft (Eller Apple, Dropbox, iDrive o.s.v....) - men er du oppe på TB, vil en NAS boks måske kunne gøre det. Jeg har en mellemstørrelse NAS med 5 diske i, der kører RAID - d.v.s. hvis én af diskene går i stykker, har de andre en kopi af data på den disk, og jeg skal derfor blot have en ny disk sat i for at rette op på systemet igen. Her har jeg 27TB lagerplads for tiden.

Det er også dyrt, men langt fra lige så dyrt som at have det "i skyen".
Avatar billede www.jimlyngvild.com Praktikant
Skrevet i dag kl. 21:36 #2
Tak Ole.
har lige tjekket det ud og det er jo lige det vi skal bruge!

Mvh. Morten