Avatar billede Marc F. Seniormester
Oprettet i dag kl. 19:43 Der er 7 kommentarer

Computeren styrtet ned

👋Hej allesammen  🙂 Kan man finde ud af eller teste om Harddisken er gået i stykker eller ej🤔?
På forhånd tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i dag kl. 20:13 #1
Det kommer jo nok lidt an på hvilken Harddisk det drejer sig om? Er det C: Drevet med styresystemet eller er det en ekstern disk. eller eller?
Avatar billede valby Ekspert
Skrevet i dag kl. 20:49 #2
Enig med poko. Hvis computeren ikke kan starte op, så er du nød til, at tage disken ud, og sætte den til som ekstern til en anden computer. Hvis disken ikke kan ses i en anden computer, er den sandsynligvis syg, men kan den ses, er det nok windows som er problemet, og så kræver det bare en ny installation.
Avatar billede ErikHg Ekspert
Skrevet i dag kl. 20:57 #3
Jeg vil tror at en harddisk er mere følsom, end en SSD, idet at der kan være tale om at skrive/læsehovedet han have haft berøring med selve de roterende diske, noget der ikke ligefrem er helsekost.
Avatar billede Marc F. Seniormester
Skrevet for 46 minutter siden #4
@Poko , helt præcis ved jeg det ikke 🤷‍♂️. Det er jo det jeg skal finde ud af 😏.
@valby, ok.
Det skal jeg nok prøve 😊.
Tror dog ikke, det er windows som er problemet, fordi den kan tændes, giver også lyd, og så var det hele 🙄.

@poko & @valby, men tak skal I har og det skal jeg nok prøve 🤗
Avatar billede Marc F. Seniormester
Skrevet for 44 minutter siden #5
@ErikHg, det kan da godt vær...
Men ellers tak for det ☺
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet for 28 minutter siden #6
#4 helt ærligt må du jo vide m det er selve Computeren der ikke vil starte op eller om det er en anden harddisk  det drejer sig om? og om Computeren rent faktisk rent bogstaveligt er styrtet om altså faldet ned fra et sted? Hvis det sidste er tilfældet kan noget jo have løsnet sig. Og som #3 skriver Hvis det er en HDD Så kan den jo sagtens have taget skade! Med de oplysninger du kommer med kommer alt jo an på hvad vi skal gætte os til!????
Avatar billede Marc F. Seniormester
Skrevet for 5 minutter siden #7
#6 Nej, det skal I selvfølgelig ikke gætte 🙂. Og undskyld, at jeg er ikke kommet nok med infomationer vedr. min computer problem, men hvis du / I ønsker kan jeg gerne forklare jer.

Dengang var jeg lige igang med at kigge tv på min sagtens PC, hvor pludselig
maskinen styrtede helt ned (altså gik faktisk i røg op).
Jeg prøvede at genstarte, og fik også den tænd. Så kommer bagefter lyden, som PC´en vil starte op, men det var også alt.
Jeg kan hverken se windows-logoet eller ligende.

Kun sort skærm.

Kan hellere ikke benytte hverken mus eller tastatur 😦.
Pc´en reagerer faktisk ikke.

Så ved jeg slet ikke, hvad der kan gået galt.

Det er derfor jeg spørger om man har mulighed for nogle "Test" programmer eller sådan.

Undskyld og tak