Avatar billede Jb2000 Novice
Oprettet i dag kl. 09:53 Der er 5 kommentarer

wifi og kablet samtidig

Hej
Jeg bruger win11 og jeg vil gerne have wifi og kabletforbindelse samtidig.
Jeg skal bruge det til at connecte til en anden skærm via miracast.
Men hver gang en tænder wifi så slukker den automatisk igen når der er kablet forbindelse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet i dag kl. 10:49 #1
Det er ikke standard Windows opførsel. Det vil typisk være et lille tilføjelsesprogram, ofte fra producenten af maskinen, som laver indgrebet.

Prøv at se om du har noget "Network", "Access" eller "Connect" et eller andet installeret på maskinen...
Avatar billede Uvanga Ekspert
Skrevet for 57 minutter siden #2
Som standard er der følgende  hieraki:
Kabel
WiFi
Mobilsignal

Man kan ændre rækkefølgen. Min erfaring, er at øverste i hierakiet vil tage kontrol over forbindelsen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
Skrevet for 31 minutter siden #3
Mit forrige svar kan modificeres, der findes metode til at opnå det du ønsker:
https://www.itechtics.com/use-wifi-ethernet-same-time/

DISCLAIMER: Det er ikke noget jeg har testet, men du kan jo prøve👩‍🔧
Avatar billede Jb2000 Novice
Skrevet for 21 minutter siden #4
Den har jeg prøvet, men det har ikke ændret noget
Avatar billede Jb2000 Novice
Skrevet for 18 minutter siden #5
pcen skal ikke skifte netværk, men det trådløse skal være tændt for at komme på miracast.