Avatar billede Lucas Jensen Praktikant
Oprettet i dag kl. 08:03 Der er 3 kommentarer

Min pc fryser

Hej.
Min pc har det seneste års tid haft problem med at fryse få gange.
Jeg er næsten lige flyttet hjemmefra for første gang og tog min gaming pc med. Nu fryser den 2 gange i ugen som gennemsnit.
Kan intet gøre udover at genstarte på tower.
Har kigget på nettet, men blev ikke klogere.
Jeg har en 6 år gammel gaming computer og den kører Windows. Har aldrig installeret en masse underligt udover det verificerede så som Steam spil og mods på værkstedet.
Har også prøvet at lade den tænke i lidt tid efter opstart for at se om det kunne hjælpe. Lykkedes desvære ikke. Har også været inde i joblisten og lukke alt ned der ikke er nødvendigt.
Hvad kan det være?
Har en pc med 16 gb ram, I5 processer og 2060 rtx grafikkort.
Ved normalt brug af fx, YouTube bruger den cirka 50 procent af CPU og 50 procent af Ram (Hvilket jeg syntes er voldsomt).

Håber i kan hjælpe. På forhånd, tak 🙂
Avatar billede Lucas Jensen Praktikant
Skrevet i dag kl. 08:06 #1
Ps, det er en Windows 10 computer og har et antivirus program som også flere gange har scannet pc'en uden problem
Avatar billede ErikHg Ekspert
Skrevet for 43 minutter siden #2
Jeg vil også sige at 50 % er højt
ved almindlig brug.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
Skrevet for 1 minut siden #3
Vejledningen er engelsk, men prøv at se om de kan give dig nogen indikationer på hvad fejlen kan være
https://www.dell.com/support/kbdoc/en-us/000178177/how-to-use-windows-reliability-monitor-to-identify-software-issues