Avatar billede nu_igen Guru
22. august 2024 - 09:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ipad photos subfolders i album

Hej. Jeg har spurgt om det tidligere, men da var problemet et andet, nemlig at oprette NYE subfolders til et album.
Nu vil jeg gerne flytte allerede oprettede albums som subfolders til et hovedalbum. Eksempel disse hovedalbum: HAVE skal have andre hovedalbum som TRÆER, MØBLER, KRUKKER etc som subfolders.
Det vil ikke desværre ikke lykkes for mig.
Er der nogen, der kan og vil hjælpe ?
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
22. august 2024 - 10:06 #1
Idéen med albums er, at fotos kun lagres ét sted. De kan så vises i forskellige albums, men der kopieres ikke billeder til andre placeringer.
Du kan frit lave albums som anført, men ikke som albums i albums. De anførte albums bliver sideordnet. Skulle du have inkluderet samme billede i 2 eller flere albums, vil billedet stadig kun være gemt ét sted og ikke flere kopier.
Avatar billede nu_igen Guru
22. august 2024 - 12:47 #2
Tak for svaret. Jeg ved ikke om jeg har udtrykt mig forkert. Jeg har tidligere lavet et album til kategorien GLAS. Her har jeg så sub albums, der fungerer ligesom undermapper i f. Eks. Word.
Albums der har navne som JULEGLAS, FUGLE osv.
Mon jeg har startet med et album på første niveau og senere tilføjet de andre albums som undermapper FØR jeg har lagt billeder ned i dem?
I andre systemer ville jeg jo kunne trække de albums der nu ligger på 1. Niveau ind i en hovedmappe.
Forstår du hvad jeg mener ?
Avatar billede INK Ekspert
22. august 2024 - 16:05 #3
Jeg mener at have forstået opgaven. Efter min ringe mening kan det ikke lade sig gøre i Apple Foto systemet. Det du omtaler virker i filsystemer, men ikke i albums.
Avatar billede nu_igen Guru
23. august 2024 - 09:39 #4
Jeg har fundet ud af det. Problemet er at jeg har oprettet ALBUMS  (venstre menuside).
For at kunne lave det jeg ønsker, nemlig et album med “underalbums”, skal jeg starte med at oprette FOLDER og ikke ALBUM.  I denne FOLDER opretter jeg så de ALBUM jeg vil have.
I mine ALBUMS oprettet tidligere kan jeg så hente de billeder jeg vælger ( øverst til højre vælges). Når jeg har oprettet de ønskede album i min folder, sletter jeg de tidligere album fra venstre menu.
Det gode ved disse manøvre er at man stadigvæk har billederne liggende i ALLE photos.