Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. august 2024 - 07:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Plex mapper

Har en synology nas. Den har PLEX og jeg kan så se materialet fra min nas på tv. Helt normalt.
I listen ovre i v side er der: HJEM, Film og billeder.
Jeg kunne godt tænke mig endnu et punkt der f.eks hed Egne film og et der f.eks hedder serier. Skal så hente det bibliotek jeg peger på i opsætningen.
Kan man slet ikke det?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. august 2024 - 08:09 #1
Fandt selv ud af det :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. august 2024 - 08:27 #2
Og til andre der søger svar på spørgsmålet: https://support.plex.tv/articles/200288926-creating-libraries/
Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. august 2024 - 08:30 #3
Fandt ikke helt ud af det. Kunne godt lave mapper. Peger det rigtige sted på nas. Men "tv serier er tom". Har scannet for indhold flere gange uden held... How to du?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. august 2024 - 09:13 #4
Måske ligger filerne i et usupporteret format? - det er i hvert fald en mulighed.

Og du har set at du bør genstarte klienten, ikke?:

Tip!: If adding a new library to an existing server, you may need to restart a client/player app to pick up the new library.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. august 2024 - 09:33 #5
Tak til Ole :-)
Gik helt efter vejledningen... Oprettede en delt mappe på syn server. Den hedder "Serier". Kopierede to mapper med en serie sæson 1 og 2. Tog også indholdet fra den ene sæson og lagde i roden af "TV-serier" Gav plex læse/skrive adgang. Åbnede plex server på nassen og tjekkede den stod på nas-server. Gik ned i biblioteker og trykkede tilføj bibliotek  Valgte tv-serier. Omdøbte IKKE. Gennemså "tilføj mappe". "Bind 1"> rullede ned til mappen "Serier". Men kan intet se. Indexsering har ikke hjulpet... Kan bare ikke regne den ud :-)
Avatar billede kulawig Guru
22. august 2024 - 12:03 #6
som ole skriver ... er det i et supporteret format ??
Avatar billede johnnylassen Seniormester
23. august 2024 - 06:36 #7
Ja det er det. Nu prøvede jeg så at lægge nogle serier ind i den af flex oprettede delte mappe "PlexMediaServer" Lavede en mappe i den der hed serier. Her kan den så godt læse filerne. Men den burde vel kunne læse dem hvor som heslt jeg pegede på dem ?
Avatar billede kulawig Guru
23. august 2024 - 13:26 #8
hvordan forbinder du til synology . har du oprettet en bruger specifik til din plexserver ?

og har den bruger de fornødne rettigheder?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. august 2024 - 13:52 #9
Hvis data dukker op i eksisterende biblioteker, men ikke i det nyoprettede, taler alt i mig for at der er noget galt med rettighederne på det nyoprettede.
Avatar billede puren Ekspert
23. august 2024 - 14:14 #10
Stakkels nas boks Plex anvender transcoding så cpuen skal conveter dine ting on-the-fly for at vise det på dit TV mens du er hjemme ja det er nemt og smart men der slidder unødigt den cpu i din nas boks jeg havde nok anvendt Kodi på en rapberry pi i stedet når jeg var hjemme
Avatar billede johnnylassen Seniormester
25. august 2024 - 14:46 #11
Har overvejet og leget med Kodi.Rasberry aner jeg intet om. Plex gør det enkelt og nemt... Hvis altså lige underteksterne lå fast...
Avatar billede puren Ekspert
25. august 2024 - 22:08 #12
så er der jo en gylden mulighed for at lære om hvordan det gøres

der er ikke nogle grund til at købe en større end en pi 4 med 1 GB ram hvis den kun skal køre kodi med et SDkort på 2 GB

og så samba på din nas og så er det ud over stepperne

et det sat rigtigt i din video fil kan kodi åbne med danske undertekster uden at du skal gøre noget
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet i går kl. 08:30 #13
Altså hvis målet bare er at kunne streame på lokalnettet, kræver det bare Synologys egen DS-Video app - og eks. en Google ChromeCast (eller teknikken bygget ind i TV´et.). Det er en "Plug and Play" løsning til højst kr. 339.- - og så følger TV-delen oven i købet med, hvor DR, Pluto-TV og andre gratis-apps kan køre fra: https://www.elgiganten.dk/product/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-medieafspiller/chromecast-med-google-tv-hd/511189