Avatar billede valby Ekspert
Oprettet i går kl. 20:35 Der er 4 kommentarer

Falsk advarsel fra Windows Defender

Jeg tror desværre, at nogen kunne finde på, at ringe nummeret op, og det bliver rigtig dyrt. https://ibb.co/NYsz2Vc
Avatar billede valby Ekspert
Skrevet i går kl. 20:41 #1
Jeg gjorde ikke andet, end at køre en scanning med Malwarebyte, og den fandt, som forventet, ingenting. Det er flere dage siden, og alt er i orden.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 20:50 #2
Har set den der besked før.  Den kommer ikke fra Defender men på grund af browseren. Som jeg husker det er det enten noget cookie / historik der er skyld i pop-up  eller at man på et tidspunkt har tilladt notifikationer fra en webside.
Rens din browser og tjek under webtilladelser i din Chrome browser om der er noget mistænkeligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 22:43 #3
Det var så ikke helt den samme jeg har set kan jeg se, men formålet er det samme.
https://informationsecurity.wustl.edu/scam-of-the-month-windows-defender-pop-ups/
At fiske oplysninger og sørge for at modtage nogle penge fra dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 22:46 #4
Tror måske blot at det at man går i joblisten og slukker ned for browseren får denne popup væk.