Avatar billede Bruno Nissen Praktikant
Oprettet i dag kl. 10:18 Der er 11 kommentarer

MSI Vector kan ikke installere ny Windows 11

Efter jeg havde problemer med der dukkede nye ukendte faner op i Chrome og blev utrolig langsom til at skifte side og reagere på musen, valgte jeg at nulstille og gemme mine filer.
Da den så skulle starte sket der intet . Jeg hentede så en ny windows 11 ½til installation på usb og ændrede Bios til at boote på usb. men intet virkede.
Jeg står nu med en 17" pc med ene kraftig processor og masse af ram og ssd disk som ikke virker.
Hvordan får jeg den igang igen. Har skrevet til et MSI forum men intet svar derfra.  Eneste mulighed er at sende den til MSI  og betale en formue for at få den startet op igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:01 #1
Hvordan er din SSD Disk formateret MBR Eller GPT ?  Og er du sikker på at den kan køre Windows 11? Ellers skal du bruge en USB med RUFUS Indstalleret!
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:10 #2
Måske skal du under Boot Device vælge UEFI: USB Disk?
https://ibb.co/wwJwmbS
Avatar billede Bruno Nissen Praktikant
Skrevet i dag kl. 11:17 #3
Ved ikke om den er formateret MBR eller GPT,
Jeg skiftede til SSD disk hvor den var kopieret fra anden disk og har altid kørt med Windows 11
Avatar billede Bruno Nissen Praktikant
Skrevet for 60 minutter siden #4
Den er indstillet til UEFI
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet for 59 minutter siden #5
Hvem har installeret Windows 11 på den ? Hvor gammel er PC: ? I Nogle Computere skal du i BIOS aktivere UEFI!
Er det en kopi af det gamle Windows du har overført til din SSD?
Avatar billede Bruno Nissen Praktikant
Skrevet for 54 minutter siden #6
Kan man ikke indstææe et billede af bios her.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet for 47 minutter siden #7
Jo Her:  men jeg vil faktisk hellere se din BOOT Manager! Med indsat USB:
https://da.imgbb.com/
Du skriver "Jeg skiftede til SSD disk hvor den var kopieret fra anden disk"
Hvis ja har jeg måske løsningen?
Avatar billede Bruno Nissen Praktikant
Skrevet for 40 minutter siden #8
Jeg ville gerne oploade billede af Bios , men kan ikke se nogen steder hvor det kan tilføjes. Købt for ca 1 ½ år siden med windows 11. Den gamle ssd disk blev klonet til en større og monteret. Startede og kørte fint. For mig at se er den sat til boot 1 disk og bruger UEIF.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet for 35 minutter siden #9
Så skal du måske køre en reparation på disken Hvis du vil beholde dine programmer Fra den gamle disk!
Du skal nu Indsætte et USB Stik med Windows11 opsætning på og kør dette!
Trin 1 - 4
https://ibb.co/3kwD2Zv
Trin 5 - 8
https://ibb.co/D7mgs0q
Efter genstart! Klargøring.
https://ibb.co/RCsxCpR
Ps. De billeder jeg uploader er jo først indsat i et billed beandlings program gemt og derefter Uploadet!
Avatar billede Bruno Nissen Praktikant
Skrevet for 24 minutter siden #10
Hvorfor køre rep.  da den virkede ok indtil jeg nulstillede med den skulle gemme mine filer ?
USB har en ny windows hentet fra Microsoft og ligger på usben som er indsat  når den burde burde på den.
Jeg har taget billede med mobil og overført til pc, men mangler et sted at trykke for at tilføje billedet i opslaget.
Håber det er forklaret så det kan forståes. :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet for 18 minutter siden #11
Du skal jo gemme dit billede et sted i Stifinder hvor du kan indsætte det Trykke i linket start upload og så vælge billedet:!