Avatar billede tumben Novice
19. juli 2024 - 06:30 Der er 6 kommentarer

repeater til Huawai B315s-22 router

Hej
Nogen der HAR en repeater ,,, hvor det virker ???
Router......LANKABEL.......repeater

så wifi er det samme i begge ender !

altså jeg har en router med wifi., så har jeg et skur 20 meter væk ( med strøm og et lankabel trukket fra routeren) ...så skal jeg vel ha en repeater...eller ???( nettet skal være det samme i begge ender.

har nogen erfaring med den router og udvidelse af wifisignalet....det en router med simkort i Huawai B315s-22 router
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2024 - 09:38 #1
jeg har kun erfaring med wifi via elnettet, som fx https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/tp-link-tl-wpa8631p-wifi-repeater-t-stikkontakt-1300mbps.asp#
den ene enhed sættes i stikkontakt tæt på router, og den anden i skur (de skal være på samme elnet)
meget enkelt at sætte op, og den jeg installerede kører på 11'te år.
Avatar billede Wombat Mester
19. juli 2024 - 14:10 #2
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. juli 2024 - 23:50 #3
Jeg ville i første omgang prøve med en ekstern WiFi antenne. Findes i mange udgaver, og priser.
Avatar billede puren Ekspert
20. juli 2024 - 00:09 #4
#1 han har et Lan kabel i skuret så hvorfor benytte et eller andet til der køre over elnettet??

#2 hvad skulle en switch hjælpe når der skal være wifi??

#3 en ext antenne der kan skyde et wifi ud på 20km men jeg kan ikke sættet en ext antenne på på min mobil så jeg kan sende retur

Hvis du har et Lan kabel der kan du som sådan bruge div router.
Her skal du så bare slå
DHCP-delen fra og give den sammen wifi navn og kode som du bruger i huset og huske at sætte den til Lan del (typisk gulestik) og job done
Avatar billede nopsen Ekspert
20. juli 2024 - 01:35 #5
synes efterhånden det er mere reglen end undtagelsen at folk kun læser en trediedel af spørgsmålet og straks skyder med spredehagl i øst og vest.
Avatar billede Wombat Mester
Skrevet i går kl. 19:15 #6
Hvis du så vil bruge trådløs, kan du bare tilslutte en AP (Access Point) til switchen.