Avatar billede Lion Praktikant
16. juli 2024 - 15:05 Der er 8 kommentarer

Windows 11 problem!!!

Mange folk bruger mange forskellige regnearksfiler, i windows 7 og 10 kan man flutte vinduerne rundt som det passer en selv og ligge dem ved siden af hinanden så det er let at arbejde med flere på en gang.
I Windows 11 samler den alle i samme vindue og man kan ikke bare åbne en ny excel fil og så kommer den i et nyt vindue nej der skal man trykker nede i bunden af skærmen på det ark man skal over i og så kan man ikke længere se den anden, er der en permanent løsning så dette ikke er nødvendigt? så den hver gang åbner i nyt seperart vindue?
Avatar billede bsn Forsker
16. juli 2024 - 15:37 #1
Åbn dine excel filer, og gå så i menulinjen og vælg Vis...
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2024 - 16:02 #2
Du skal ind i indstillinger og finde der hvor den har indstilling om at kombinere knapperne i bunden. Her skal du sætte den til aldrig i stedet for altid.
Det er en funktion der er blevet tilføjet senere end da Windows 11 blev lanceret for snart 3 år siden. Windows 10 havde den funktion mulig.
Bruger selv at den ikke skal kombinere.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2024 - 16:13 #3
Du skal højreklikke på proceslinjen og gå i indstillinger for denne. Her kan du sætte den til ikke at kombinere knapper på proceslinjen som er sat til altid som foretrukken.
Avatar billede Lion Praktikant
16. juli 2024 - 16:45 #4
#2 og #3
Dette er kun så de i proceslinien vises hver for sig men de kombineres stadig kun som et vindue hvor du så skal ned i process linien for at skifte, men det er hvordan man kan lave det sådan at alle xls filer du åbner, åbner i hvert sit eget vindue og du bare kan trække den hen hvor du vil på skærmen uafhængig af hinanden?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2024 - 16:55 #5
Så skal du vel bare minimere hvert billede af programmet og trække dem så du halverer skærm. Så kan du arbejde på dem på samme skærm billede.
Alternativt skal du bruge flere skriveborde du skifter mellem.
Avatar billede Lion Praktikant
16. juli 2024 - 18:07 #6
#5
Jeg skal gerne kunne se mellem 2-4 filer på samme tid på samme skærm og kopiere fra den ene til den anden.
Så hvordan deaktiver man den samling af alle excel filer i Windows 11 så de automatisk åbnes i hvert sit vindue.
(den eneste fix jeg p.t. har fundet er hvor man åbner den første fil, højreklikker på den i process linien og vælger Morosoft Office Excel, så åbner den en ny tom vindue og så kan man deri browse sig frem til filen og åbne den, men det tager alt for lang tid i forhold til på de tidligere Windows versioner, og det kan vel ikke passe at de bare laver Windows dårligere og dårligere for så senere at kunne sælge endnu en ny version???) Der bør være en løsning når man kan omgå det???
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juli 2024 - 19:42 #7
Som #5 Jeg arbejder ofte med Mange Wordfiler på samme tid!
Som et eksempel her!
https://ibb.co/CVNcxRq
Det samme kan bruges med andre programmer.
Dette er selvfølge ligt ikke vigtige filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2024 - 20:51 #8
Hvis man har genveje til de filer man bruger og har arrangeret dem på skærmen så mener jeg de åbner samme sted på skærmen hviis man holder shift tasten nede når man lukker dem ned.
Det kunne afprøves. Måske skift taste skal holdes nede ved hver nedlukning.