Avatar billede nu_igen Professor
27. juni 2024 - 16:54 Der er 4 kommentarer

Thunderbird slette mails

Tak for anbefaling af Thunderbird til afløsning af min Outlook fra office 2003. Det virker med at  modtage og sende, men jeg  vil  kunne slette mange mails på een gang.
Nyeste mails skal ligge øverst. Hvordan gør jeg det?
Håber at en venlig sjæl vil hjælpe.
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2024 - 17:30 #1
Hvis du har en stribe mails, der skal slettes, så markerer du den første og ruller ned til den sidste i rækken, der skal slettes. Denne markerer du samtidig med du holder "shift" tasten nede. Nu er dine mails markeret og slettes med "delete" knappen.
Hvis du ønske nyeste øverst trykker du bare på dato knappen oven over datoerne. Så vendes rækkefølgen.
Avatar billede nu_igen Professor
27. juni 2024 - 19:09 #2
Tak for svaret. Da jeg startede med Thunderbird  kom der over 1000 mails i indbakken. Dem vil jeg gerne slette. Siden har jeg ændret indstillingerne på min server hos Yousee, så mails slettes som jeg ønsker. Kan jeg gå ud fra at de mails jeg sletter i Thunderbird stadigvæk ligger på serveren? Altså mails jeg vil beholde?
Når jeg markerer en stribe, ligger der ofte fakturaer og lign. i striben som skal beholdes. Jeg læser altid mails på min Ipad. Sender også derfra. Men jeg kan ikke printe labels og den slags fra min Ipad. Aner ikke om det kan lade sig gøre på en printer uden Bluetooth.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2024 - 19:30 #3
Mener der er 2 måder man kan have konti på
Det ene er pop og det andet er Imap.
Pop mener jeg henter og sletter mail på serveren
Imap kan hente, men jeg mener her at man kan sætte den til at gemme mail i en periode indtil de slettes. Synes jeg kan huske noget med 30 dage. Men det ved ink måske bedre end jeg gør. Jeg henter ikke mails ned på pc.
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2024 - 21:15 #4
Der er ikke noget helt enkelt svar.
Det er vigtigt, at vide hvordan kontoen er sat op på henholdsvis iPad og pc. Hvis det er POP3 så downloades mail til enheden. Afhængig af opsætning slettes mails på serveren straks eller efter eksempelvis 30 dage. Hvis man ønsker mails på flere enheder må de jo ikke slettes når første enhed har hentet!
Man kan også bruge IMAP. Har kikker mailprogrammet på indholdet på serveren. Alt gemmes på serveren. Slettes en mail, så slettes den på serveren og er ikke længere synlig på enhederne.
De mails, du sletter i Thunderbird programmet vil muligvis blive slettet på serveren straks eller efter en tidsfrist, du har angivet i indstillinger. Det er ikke muligt at svare uden at kende indstillinger i mailprogrammet og på YouSee serveren.
Udprintning fra iPad er mulig såfremt printeren er på netværket og har AirPrint.