Avatar billede fjorbak Seniormester
27. juni 2024 - 10:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværks kort

Hej Gutter

Jeg har en HP Pavilvion g serie, dens batteri er ikke for godt, faktisk ikke godt, den har haft en HDD som har været gået ned mekanisk, jeg har fået en nu disk i og har installeret windows 7, og det var historien.
Problemet er at den ikke kan finde netværkshardvaren, da jeg skulle i gang med CD-rom drev var alt slået fra i BIOS setup der har jeg aktiveret alt, er der noget jeg evt. har overset i farten, når jeg har netkabel i den lyser en hvid lampe konstant, og når jeg aktiver en tryk på enter blinker den orange knap, den blinker også som om den modtager data.

Et rigtig godt råd ville være lækkert

med venlig hilsen
Jan Fjorbak
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juni 2024 - 11:04 #1
Nu er jeg lidt i tvivl om den PC: Du har er en Desktop eller en Laptop? Hvis Laptop, har den så en Ftaste med Wifi tegn så prøv at holde Fn, nede medens du trykker på Wifi tasten!
Avatar billede fjorbak Seniormester
27. juni 2024 - 11:12 #2
Hej
Det er en notobook og har serienr 5CD22625NK og et WLAN FCC : TX2-RTL 8188CE hvis det hjælper dig, jeg prøver lige det du skrev, der er lys i WIFI tasten F12 men den kan ikke slukkes
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juni 2024 - 11:21 #3
Jeg kan dårligt huske Windows 7 Så det kniber med hukommelsen! 81 År. Men jeg forstår så heller ikke hvorfor du vil bruge et styresystem der ikke længere suporteres?
Prøv dog at opdatere til i det mindste Windows 10!
Avatar billede fjorbak Seniormester
27. juni 2024 - 12:31 #4
det er en ny hdd og der skal opdateres derfra
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2024 - 14:06 #5
Hvad skal computer bruges til?
Hvis det blot er dagligdags ting kan en Windows lignende Linux være et bedre valg end Windows 10 er. De er ikke så krævende på resurser som nyere Windows versioner er. Og samtidig er de  gode til at genkende og installere hardware fra ældre computere
Sidder selv og tester Linux for tiden på hardware der er ca 14 år gammelt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juni 2024 - 15:14 #6
Nu kommer det jo helt an på hvad du bruger din PC: Til Hvis du er Kreativ F.eks. med Photoshop så kører det elendigt! " ikke kun Mine men utalliges erfaring" og så opdateres det ikke fra Adobe Det samme gælder hele OFFICE Pakken Exel` Eccess` Powerpoint` Word´ Publisher`Og meget andet! Men kan muligvis nok bruges til WEB:  Og andre underholdnings programmer!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2024 - 15:36 #7
Linux har Office pakke. Den hedder Libre Office,  og er en del af Linux i de fleste versioner. Kan indstilles til at gemme i Microsoft formater.
Avatar billede fjorbak Seniormester
27. juni 2024 - 15:53 #8
Gode venner

Jeg ved godt at der ikke er support til win 7. men maskinen skal bruges til noget den nemt kan køre, og det er kun et spørgsmål at få den på nettet, alle de forslag som er fremme som vil have fordele ved ar køre andre programmer kan ikke anvendes
mvh
Jan Fjorbak
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juni 2024 - 15:54 #9
#7 Jeg har en svigersøn der underviser og især med Office Han siger at det ikke er andet en kaos! og min Datter og den ene af mine børnebørn er uddannede Grafikere! De kunne ikke drømme om at bruge andet end Photoshop:
Ps. ikke fordi Linux ikke kan bruges men jeg advarer kun andre om at bruge det! Og de ville aldrig være kommet så langt uden Kopi af MS DOS: som jeg også fik i begyndelsen af 1980`erne! og mit næste var Windows 3.
27. juni 2024 - 17:10 #10
Har du forsøgt at hente driverne fra HPs hjemme side?

Du skal bruge både Serie nummer og Produkt Nummer
Du kan finde begge numre i BIOS setup - System Information
Jeg har fosøgt at finde driverer, men serie nummeret er ikke nok.

Spørgsmålet er om der stadig er windows 7 drivere på deres hjemmeside

Ellers ville jeg opgradere til Windows 10 hvis det stadig er gratis, så burde det meste virke, og evt. installere HP Support Assistent, den kræver dog at den er på nettet.