Avatar billede fjorbak Seniormester
26. juni 2024 - 10:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Min HDD er nede

Jeg har en HP Pavilion serie hvor HDD er total død den er fysisk ikke til at komme i kontakt med, derfor ingen opstarts CD jeg har kun Windows 7 som den er født med, men den kan ikke starte den nye HDD nogen med et godt råd og hvor finder jeg en CD med drivere

mvh
Jan Fjorbak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. juni 2024 - 11:14 #1
Lige lidt mere info:

Når du starter op fra Windows 7 installations-CD og vil installere på en ny harddisk i maskinen, så kan den ikke se selve disken, eller...?

Er disken synlig i BIOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2024 - 12:21 #2
Hvis du har nu disk kobl den dårlige fra, og prøv så at installere et system på den. Den skal være synlig i bios under diske.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. juni 2024 - 13:13 #3
Så vidt jeg husker så skal du under opstart trykke på ESC Eller F9 for at komme ind i Boot Menuen Hvorfrar du også kan vælge BIOS Ved at bruge -OP - Ned tasterne!
Kig i Boot menuen om du ser den?
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. juni 2024 - 22:59 #4
F8 F11 F12 har jeg også mødt for boot-menu
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juni 2024 - 05:46 #5
#4 Nu tror jeg ikke at HP har lavet meget om på deres Boot menu?
Fjorbak. ? Du har vel ikke købt en Harddisk Større end 2000GB Jeg mener ikke at en Computer fra dengang Kunne køre med GPT  Og  2000GB er Max For MBR!
Bag de to  forkortelser MBR og GPT gemmer sig to forskellige harddisk partitioneringer, som er væsentlige at kende, når du skal installere et styrestem på din pc:
Avatar billede fjorbak Seniormester
27. juni 2024 - 15:56 #6
Tak for alle rådene, på HP hjemmeside fandt jeg rådet til sidst

tænd pc
tryk utallige gange på ESC indtil menu kommer

og aktiver HDD

Tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juni 2024 - 16:00 #7
Skrev jeg ikke ESC. i dit første indlæg? Bot.N.M.
Avatar billede fjorbak Seniormester
27. juni 2024 - 16:05 #8
Det overs¨jeg i farten, da jeg så var videre ville jeg bare fortælle min løsning