Avatar billede lurup Ekspert
20. juni 2024 - 13:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win 10 pro NUM lock

Hej

Er der en måde jeg kan deaktiver NUM lock tasten ?
Jeg har en der arbejder i et system hvor det bliver noget lort hvis hun trykker på den knap
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2024 - 14:03 #1
Bruger hun på nogen måde Nr. Tasterne.? Du kan i Regedit sætte dem til Always On!
Avatar billede lurup Ekspert
20. juni 2024 - 14:30 #2
Kan du ikke slukke så hvis man trykker på knappen ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2024 - 15:00 #3
Nu forstår jeg det sådant at hun har et Keyboard med Nummertaster?  Og  med denne løsning som der kommer et billede af: Starter Computeren op med Nummertasterne slået til!
Og hvis hun skal bruge de andre funktioner her unde skal hun trykke på tasten NumLK Scr LK! Tryk på Windows tasten + R Skriv Regedit tryk ok!
https://ibb.co/mJTnbf8
Avatar billede lurup Ekspert
20. juni 2024 - 17:55 #4
Problemet er at hun bruger et hostet kontor som hun logger ind på. Hvis hun ved en fejl kommer til at deaktiver num lock kan det ikke aktiveres igen uden hun logger af det hosted aktiver num lock og logger på det hosted igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2024 - 18:57 #5
Når hun går i Regedit og vælger 2 istedet for den kode der står der nu Så skifter den mellem de 2 tilstande ved tryk på NumLok tasten  Både frem og tilbage! Det gør jo at den altid starter op med nummertaster. så du ikke behøver at aktivere num lok for at skrive en talkode, og vedden indstilling kan du skifte frem og tilbage så ofte du vil!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2024 - 22:18 #6
Avatar billede lurup Ekspert
20. juni 2024 - 22:39 #7
Mange tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2024 - 22:42 #8
#6 Hvis du sætter den til 0 Så skal du trykke på Numlock For at kunne bruge tallene og det er nettop der den står når Windows indstaleres!
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2024 - 22:47 #9
# der står den jo i forvejen ved en Windows installation! Så hvad har du så opnået?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2024 - 23:01 #10
Hvis du havde læst dette
https://ibb.co/mJTnbf8
Så havde du jo set at den stod på 0 i forvejen Og det eneste du gør er at vende om på rækkefølgen!!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juni 2024 - 07:39 #11
How do I permanently disable NumLock in Windows 10?
OG DETTE ER SÅ IKKE SANDT!
At initialisere med 0 er det samme som Windows er sat til ved Opstart og kan ved hjælp af tasten Num lock ændres til Numerisk tastatur! Og Vise-Versa!
https://ibb.co/xJtNwKz
Altså ikke permanent.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2024 - 09:29 #12
Hopper af tråden.