Avatar billede lurup Ekspert
17. juni 2024 - 13:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lave pas foto af 200 elever

Jeg har 200 billeder af 200 elever.
Jeg skal nu lave en album med alle ansigter i uden hele kroppen er med.
Kan man på en måde åbne billederne enkel vis og have en firkant jeg kan ramme deres hoved ind med og gemme det efter.?
Avatar billede fase Professor
17. juni 2024 - 14:35 #1
Du kan bruge f.eks. paint til at åbne billedfilen. Der markerer du det, du vil bruge og kopierer det til f.eks. Word.
Avatar billede sonnic Juniormester
17. juni 2024 - 14:49 #2
Hvis du bruger PhotoShop er dette muligt med en makro, du skal blot lade beskæringsværktøjet være åben i makroen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juni 2024 - 16:00 #3
Så dan i PhotoShop!
https://ibb.co/GJ4Jhct
Avatar billede lurup Ekspert
17. juni 2024 - 17:55 #4
Syntes ikke linket virker ?
Kan det gøres i et gratis program ? fx gimp
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juni 2024 - 18:08 #5
Hvis du henviser til linket? i #4  ? Såer det kun et billede af hvordan det gøres med PhotoShop!
Men jeg tror det kan gøres med alle Billedsbehandlings programmer der indeholdet dette værktøj!
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juni 2024 - 18:20 #6
Du kunne jo eventuelt også bruge Windows indbykkede klippeværktøj ?
Prt SC SysRq.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juni 2024 - 18:49 #7
Sorry Indbyggede
https://ibb.co/zm78qYf
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. juni 2024 - 19:06 #8
Irfanview kan - hold venstre muse tast nede marker en firkant og ctrl Y og gem eller gem som. Irfanview er gratis.
Avatar billede lurup Ekspert
17. juni 2024 - 20:00 #9
Tak Kurt54 og fedt med de genveje
Avatar billede falster Ekspert
17. juni 2024 - 23:20 #10
IrfanView er et fint værktøj.

Dette blot for at foreslå et simpelt (og lille < 3 mb) program - Pictor, der gør det meget let at "croppe" - beskære:

Crop: crop by rectangle, by rotatable rectangle, by quadrangle, by free selection, by shapes, by mask pen, by mask shape, by text and by coordinate input.

http://www.filefriend.net/index.html#Pictor