Avatar billede mort1 Ekspert
10. juni 2024 - 15:09 Der er 14 kommentarer

Facebook starter på Microsoft startside

Når jeg klikker på (F) for at åbne Facebook ender jeg i stedet på Microsoft startside - altså virker det som om at et klik på Facebook symbolet (F) linkes til Microsofts startside - Hvordan kan jeg få det tilbage til normal, så et klik på F fører til Facebook og ikke til Microsoft
- Jeg kører Windows 11, men startside er Google og min browser er Microsoft Edge
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2024 - 17:43 #1
Hvis du opretter et nyt link for Facebook har du så samme problem? Hvis ikke slet der der directer dig til Microsoft.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 18:53 #2
Oppe til venstre på skærmen er der så en pil hvor du kan gå et skridt frem eller et skridt tilbage?
https://ibb.co/d70WjSg
Avatar billede mort1 Ekspert
11. juni 2024 - 17:06 #3
#2 - Mit venstre hjørne ser således ud, men hvad kan jeg bruge det til?
https://ibb.co/bKxYSQ7
Avatar billede mort1 Ekspert
11. juni 2024 - 17:24 #4
#1 - Ja jeg kan godt lave et nyt link, som fører direkte til Facebook - Linket, med det kendte Facebook [f] kan jeg lægge i favorit linjen, men jeg kan ikke flytte det ned i proceslinjen, hvor jeg plejer at have det liggende - Det kan jeg for så vidt godt leve med, men det undrer mig, at det [f] jeg har i proceslinjen pludselig fører til Microsofts startside, og at der ikke er et sted hvor linket kan ændres !?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2024 - 17:28 #5
Tjah. Det ligner jo godt nok ikke mi Chrome. Hvad sker der når du går til de 3 prikker ude til højre og vælger Historie finder du den så ikke der?
Avatar billede mort1 Ekspert
11. juni 2024 - 17:29 #6
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2024 - 17:42 #7
Har du prøvet at gå tilbage til en tidligere fane?
https://ibb.co/Kws1JJM
Avatar billede mort1 Ekspert
11. juni 2024 - 18:02 #8
#7 - Jo Facebook findes i historikken, og kan åbner direkte når jeg klikker på symbolet, og som du kan se højere oppe, så kan jeg løse "problemet", men det undrer mig, dels at jeg ikke kan ændre så jeg linkes til FB når jeg trykker på [f] på proceslinjen og dels at jeg ikke kan lægge den "nye" forbindelse ned på proceslinjen, der hvor den med det forkerte link ligger, og har ligget altid.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2024 - 18:10 #9
Hvis du åbner den fra Historie skal du jo slette den gamle og fasgøre den nye
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2024 - 18:24 #10
Avatar billede mort1 Ekspert
12. juni 2024 - 10:33 #11
# 10 - Der er forskel på hvordan man fastgør til proceslinjen i Win. 10 og i Win 11, den udfordring er dog løst (Google kan mange ting), men tak for dit tip - Når FB  så er fastgjort til proceslinjen, og jeg klikker på ikonet for at åbne FB, så åbnes (ja hvad tror du)  Microsoft startside.
Et eller andet sted må det være muligt at ændre dette link.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2024 - 11:31 #12
#11 Er ikke lige på 11 nu, men hvad hvis du højreklikker på ikonet, og måske højreklikker igen på det når det fremkommer og måske her kan vælge egenskaber for det. Kan du her få et link hvor det peger hen og ændre på det?
Ved godt det her måske er et vildskud :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2024 - 12:03 #13
Nu ville jeg jo at du blot trykkede på fastgør så den blev på linjen i toppen?
så den blev på den øverste linje, så vil den jo være der næste gang du åbner Chrome?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2024 - 12:38 #14
sådan så er den på denne linje næste gang. jeg har lige prøvet på en Win.11 Home.
på en indleveret PC: Helt det samme.
https://ibb.co/Yjw7d9y