Avatar billede sn_mfg Praktikant
10. juni 2024 - 14:28 Der er 2 kommentarer

Tomme celler printes

Jeg har et Excel-ark hvor man indsætter en liste med elevnavne og diverse data i et ark (Dataark), og efterfølgende laves i et andet ark (Printark) en oversigt over elever og relevante data.
Arket skal kunne bruges til et varierende antal elever, og derfor har jeg i det ark, der skal printes lavet formler a la

=HVIS('Dataark'!B16="";"";'Dataark'!B16)

således at data kun indsættes, hvis der er noget i dataarkets celle.

I printarket har jeg defineret formlerne op til fx 50 elever, men mit problem er, at når jeg vil printe, så bliver alle 50 linjer printet.

Jeg vil gerne have at der automatisk kun printes det aktuelle antal linjer for arket skal deles med kolleger, der ikke er Excel-fortrolige og for hvem både Angiv udskriftsområde og Print markeret tekst er en uoverkommelig opgave
Avatar billede thomas_bk Ekspert
10. juni 2024 - 14:40 #1
Umiddelbart to muligheder.

1. VBA kode der tilpasser udskriftsområdet
2. Hvis dit print ark har overskrifter, så brug filter til at IKKE vise blanke linier
Avatar billede sn_mfg Praktikant
12. juni 2024 - 12:37 #2
1. Min erfaring med VBA-kode er desværre lig med 0
2. Jeg har ikke overskrifter på arket, men hvordan kan det løse problemet?