Avatar billede Hans Novice
09. juni 2024 - 16:37 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 kan ikke starte op?

Hej jeg har en af de første versioner af Windows 10 altså ingen kode. Den anden dag da min pc skulle starte kommer den ikke længere end den blå skærm, med det lille tandhjul, der bare står og kører!
Jeg har prøvet med systemgendannelse, hvor den genstarter pc, kommer til gendan fra systemafbildning, men den siger at filen ikke findes, (ox80070002))

Udfører diagnosteringsrep, men den siger at den ikke kan reparere min pc.

Har prøvet at klikke på avancerede indstillinger uden held.
Der er en mulighed for at komme i kommandopromp, men ved ikke hvad man skal skrive?

Har prøvet at vende tilbage til tidligere Buildt, det kan den heller ikke!

Har prøvet at skifte harddisk til win7, der starter det hele fint?

Findes der nogle reparationsdisk, så den igen kan starte Windows 10?
Jeg har ikke nogen disk til Windows 10, den er hentet på nettet.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2024 - 16:44 #1
Du kan starte en installation op og vælge reparer pc. Du kan bruge den fra nettet.
Avatar billede Hans Novice
09. juni 2024 - 17:03 #2
Jeg kan ikke komme på nettet? PC står med blå skærm, kommer ikke videre?
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2024 - 17:25 #3
Har du da kun den PC, som er i stykker?
Måske kan du så, få en bekendt til at hente en reparations fil på USB.
Ellers kan du begynde forfra med licens, for 129 kr.
https://www.productkeys.dk/produkt/windows-10-professional/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=ProductKeys-GoogleFeed-DK&utm_medium=cpc&utm_term=3278&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIkLPgrenOhgMVFBuiAx02mA9uEAQYASABEgLfYPD_BwE
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. juni 2024 - 17:40 #5
Jeg tror ikke du behøver ny licens. Den burde være gemt da du allerede har haft windows installeret. Lav en ren installation fra usb ved hjælp af Windows creation tool.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2024 - 17:54 #6
#5
Spørger skriver, at der ikke er nogen kode. Så står der vel ikke noget om det i bios.
Vil en ny W10 så ikke kræve en kode ?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. juni 2024 - 18:27 #7
#6: Hmm! Er faktisk i tvivl. Hvis Hans f.eks havde lavet en opgradering fra Windows 7 til 10 dengang det var gratis, så er aktiveringen gemt i BIOS, men det er jo ikke tilfældet her. Men mon ikke aktiveringen stadig er stadig er gemt i BIOS alligevel, da den tidligere har været installeret?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2024 - 18:29 #8
Først af alt Har du et Win-10 Installationsmedie? Så vælg fra opstarts menuen fra dit medie. og når du kommer til hvor du kan installer tryk på næste og i stedet for installer så vælg Reparer dtin Pc:
https://ibb.co/b2b6QVc
Vælg fejlfinding og dernæst  Startreparation
https://ibb.co/02bpFq0
Avatar billede Hans Novice
09. juni 2024 - 18:50 #9
Nu  har jeg hentet en licens og har den både på disk og usb, men hvordan STARTER jeg installATIONEN?
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2024 - 19:14 #10
Avatar billede Hans Novice
09. juni 2024 - 19:15 #11
MIN PC BLIVER VED MED At gøre det samme SOM BESKREVET I stARTEN.
NÅR JEG SÆTTER CD ROM I STARTER DEN MEN INGENTING SKER?
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2024 - 19:17 #12
Ps. Eller hvis det er den du har, så boot op på den USB, og vælg ny start - slet alt.
Du skal måske i bios for at starte på USB.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2024 - 19:27 #13
Hvis du fortalte hvilken PC: så var der måske nogen her der kunne fortælle hvilken F taste du skal holde nede for at komme i opstartsmenuen hvor du kan starte fra dit installations medie F,eks F12  F8  eller måske kan du se hvilke når du starter din PC: Op?
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2024 - 19:33 #14
Start op i bios og vælg, at starte op på den USB, så skulle det køre.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2024 - 19:36 #15
Hvis du kan starte som i #8 Så prøv at følge #8 Så du måske redder dine data Derfra ?
Ellers er det jo en start helt forfra!
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2024 - 19:41 #16
Hvis jeg fra min ASUS trykker på ESC under opstart,
Så får jeg denne ulighed! Hvor du vælger fra USB Mediet!
https://ibb.co/GHnNmVV
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2024 - 19:48 #17
#16
Ellers et fint tip, men det virker ikke på min Lenovo, samlet af Vision.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2024 - 19:51 #18
#17 Nu er der jo forskelle derfor F.eks F8 -F12 - ESC- F2er hos mig BIOS!
Avatar billede Hans Novice
10. juni 2024 - 09:50 #19
Det er en Vision pc jeg har og kan sætte HD på et stik med USB og hvis jeg trykker F12 får jeg en del muligheder men ved ikke hvilken jeg skal bruge?
Avatar billede Hans Novice
10. juni 2024 - 11:37 #21
Hvordan oploader jeg et par billeder?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 11:47 #22
Du starter dette link: Vælger Start Upload finder dit billede Tryk på start upload. og når du ser det trykker du på kopier , og sætter det ind!
https://ibb.co/02bpFq0
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 11:50 #23
En gang i mellem går det lidt hurtigt.
Det jeg sendte var fra min udklipsholder!
Brug dette link!
https://da.imgbb.com/
Avatar billede Hans Novice
10. juni 2024 - 11:52 #24
Sidste. nu fandt jeg den rigtige og det giver samme resultat den blå startskærm med det lille tandhjul der står og kører.
Jeg vil prøve at installere den nye Win10 jeg har købt på en harddisk hvor W7 kører og som jeg  kan starte op?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 12:07 #25
Nu har jeg lyst til at spørge kan din Computer køre GPT på Harddisken?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2024 - 12:36 #26
Hvis der har været Windows 10 på en pc og man ikke har ændret på hardware lig med nyt bundkort og cpu så giver det ikke mening at købe en ny licens og aktivere. Windows 10 er digitalt registreret og vil automatisk registreres første gang der hentes opdatering til Windows.

Kan din pc køre med både Windows 7 og 10 disken i kunne man forsøge at køre chkdsk på c drev på Windows 10 disken og se om der er fejl på selve disken og overflade af disk hvis det er en hdd der er i den.
Avatar billede Hans Novice
10. juni 2024 - 21:44 #27
Jeg prøver dine forslag i morgen!
Jeg havde egentlig tænkt at registrere min W10 med den medfølgende kode fra det nye køb?
Jeg har forsøgt at fjerne hd fra min pc og via en Satwire kan jeg se disk på min anden pc!
Men ikke umiddelbart i Stifinder først når jeg går ind i diskhåndtering kan jeg se den er online og der er 2 portioner en på ca 5 GB og en på 985 GB.
Er der andre oplysninger om disken som kunne være interessante ang opstartsfasen??
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 21:59 #28
Står der NTFS Eller forhåbentlig ikke RAW. som system?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 22:04 #29
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 22:11 #30
Du kan ikke se den i Stifinder! Har den overhovedet et Drevbogstav?
Avatar billede Hans Novice
11. juni 2024 - 21:13 #31
Jeg kan se det i diskhåndtering, der er der 2 partioner. En på ca 9 gb en på 944 GB.
Den hedder disk 2 i den første kolonne og Run  (F) i den store, men det er nogle mærkelige filer der ligger der ikke det jeg gerne vil se?

Jeg har iøvrigt bestilt en ny Vision pc i dag.

Men jeg ville meget gerne have de ting der ligger på Run?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2024 - 07:03 #32
Jeg havde egentligt stoppet med overvågningen her, men så et indlæg fra Hans her i en anden tråd. Jeg er ked af at du har købt en ny pc. Jeg tvivler meget på din pc fejler noget som helst, andet end at du betjener den forkert, og at du har indstillinger i din bios der gør at du ikke kommer videre. Du burde have haft en bisidder til at hjælpe dig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2024 - 07:45 #33
#32 Jeg kan ikke være mere enig!
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2024 - 07:53 #34
Når Hans skriver Disk 2 må disken nok være sat som slave på en anden PC: Og så skal Den første partition på denne vær den der indeholder Styresystemet?
Hvis den er i formatet MBR.
https://ibb.co/yBDx9K3
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2024 - 17:33 #35
Åbn BIOSNår den er åbn ! Tryk på F9 og Yes når det er gjort så Tryk påF10 Og Yes Så er Bios opsat til optimalt!
Avatar billede Hans Novice
12. juni 2024 - 23:43 #36
Tak det prøver jeg i morgen👌
Avatar billede Hans Novice
13. juni 2024 - 21:12 #37
Jeg har prøvet som poko1 foreslår, stadig samme resultat:(
Undrer mig stadig hvorfor Win7 kører fint, så jeg har lidt svært ved at se at det kan skyldes et problem i pc?
Stadig i tvivl om, hvordan jeg får mine data fra hd, hvor Win10 driller?
Skal starte min nye Vision op i morgen med W11, håber den rykker!
Tak for gode indspark🙏🏽🙏🏽🙏🏽
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juni 2024 - 21:23 #38
Så tryk på dit svar og vælg løst