Avatar billede prox1 Forsker
08. juni 2024 - 00:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få vist indkommene SMS'er på Startskærmen -på en android telefon

Jeg har netop pensioneret min iPhone.
Når jeg modtog en SMS på min iPhone, så kunne jeg se de første par linjer af beskeden direkte på Startskærmen.
Jeg behøvede altså ikke åbne telefonen før jeg kunne se hvem der havde sendt en SMS.
Dét savner jeg på min nye android telefon!
Er der en måde hvorpå man han få vist indkomne SMS'er DIREKTE på Startskærmen ?
Avatar billede nopsen Ekspert
08. juni 2024 - 00:19 #1
indstillinger - beskeder
prøv flg
meddelelser på låseskærm - vis indhold
pop op-stil for meddelelser - detaljeret
Avatar billede prox1 Forsker
08. juni 2024 - 19:14 #2
Tak for svaret. Det virker desværre ikke
Jeg kunne ikke finde menuen
"vis indhold"  på "meddelelser på låseskærm"

Under
"meddelelser på låseskærm"
Fremkom en ramme for beskeder
Rammen havde et tandhjul
et klik på det viser en liste over apps der tillades at vise indhold på låseskærm
Her aktiverede jeg beskeder, men det virker ikke.
Der kommer ikke noget på låseskærmen, og jeg kan faktisk slet ikke se når der er sendt en sms, og det dur overhovedet ikke!
Jeg er slet ikke tilfreds med min samsung telefon ://
Avatar billede Erik K Ekspert
09. juni 2024 - 17:08 #3
Kan dette være en mulighed?
Indstillinger > skærm > Låseskærm > Privatliv > Vis alt indhold i notifikationer.

Desværre ændrer Samsung jo på standardindstillingerne i Android, så det kan være lidt bøvlet at finde vej på en Samsung.
Spørgsmålet er også om du bruger en beskedapp fra Samsung eller du bruger den fra Google.
Der er flere muligheder, men det burde være beskrevet i brugsanvisningen.

På min Pixeltelefon får jeg vist en prik på appen beskeder, når der er ulæste/nye og jeg får også vist afsender og de første linier af en indgående besked på låseskærmen og det var nemt at finde frem til de indstillinger.
Så mulighederne findes i Android.