07. juni 2024 - 14:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Data fremsøgning med liste.

Jeg har en liste med navne i A og test emner i række 2. Hvert navn har en score mellem 1 og 3. Jeg vil gerne kunne slå et navn op hvorefter den viser mig en liste over de emner hvor værdien er 1.

Disse emner vil jeg så kunne sætte sammen til sætninger i en anden celle.

fx: "Navn" skal øve sig mere på emne1, emne3, emne5 og emne7

Listen skal selv kunne tilpasse sig alt efter hvor mange emner hvor værdien er 1
Så hvis jeg fremsøger et andet navn vil sætningen også ændre sig til de emner hvor værdien er 1.
Avatar billede kim1a Ekspert
08. juni 2024 - 08:08 #1
Det tror jeg du skal vi os hvordan du forventer.

Du kan filtrere en liste med (eng Excel) =filter( og kan evt. kombinere med Cols hvis du kun skal bruge kolonne 2 (du skriver dog rækker, så jeg er i tvivl om din datastruktur og hvordan du ønsker tingene lavet.
08. juni 2024 - 09:05 #2
Hej Kim

Jeg har i Kolonne A en masse navne og i række 2 en masse emner hvor hvert navn har en score / værdi fra 1-3

            Emne 1      Emne 2    Emne 3      Emne 4    Emne 5  osv.
Navn 1      2                  3                1              1                3

Navn 2      3                  3                3                3              2

Navn 3      1                  2                2              1                  1

Osv.

Jeg har tidligere haft et, om noget omfattende, sæt formler, hvor jeg har kunnet fremsøge et navn i en celle for derefter at få en oversigt hvor kun de emner hvor værdien er 1 fremgår.
Det kunne være på andet ark, hvor jeg skal bruge navn 2 og så viser den mig hvilke emner elev 2 scorer 1 i.
Der fra laver jeg så en sammenkædning af ord der laver en automatisteret sætning ud fra de emner. i stil med: "Navn 2 skal øve sig mere på emne 2, emne 3 og emne 5"

Håber det gav mere mening.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. juni 2024 - 10:36 #3
08. juni 2024 - 20:15 #4
Tak for linket og opsætningen XL-Enthusiast, det var lige sådan et jeg har haft tidligere.