Avatar billede Bukse Juniormester
06. juni 2024 - 12:27 Der er 5 kommentarer

Glemt kode til imap

Hej
Er ved at starte ny computer og skal derfor oprette min mailkonto som er Imap i Outlook
min mailadresse er xxxxxx@me.com. Men jeg har glemt min adgangskode
Hvad gør jeg
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
06. juni 2024 - 12:33 #1
Efter som det er en @me.com konto, skal du kikke på icloud.com (som hoster mailserver med me.com domainet)
Der har du, under "Login" funktion, mulighed for at klikke "Har du glemt din adgangskode?"

https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2024 - 12:53 #2
Jeg kan ikke hjælpe dig, men vil advare din om at lægge din email adresse ud så alle kan se den. Der er altid risiko for misbrug.
Avatar billede Bukse Juniormester
06. juni 2024 - 13:03 #3
Når jeg vil oprette min mail i outlook får jeg denne meddelelse
Kan ikke logge på indgående (IMAP) serveren, kontroller mailadresse og adgangskode og prøv igen
Hvad gør jeg så
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2024 - 15:29 #4
Avatar billede kurtba Ekspert
06. juni 2024 - 22:58 #5
Der findes et lille gratis program, som kan læse de tegn der står under de asteriske tegn. Inde i dit mailprogram, kan du finde den fane, hvor dit brugernavn og password står. Password er gemt bag asteriske tegn ***. Når du er derinde kører du programmet og kan så holde musemarkøren hen over de asteriske tegn, hvorefter de rigtige tegn (password) vil kunne ses. Det skal bemærkes, at I den version som jeg har brugt i mange år, er der et felt nede til højre i programvinduet, som ikke vises i boksen på hjemmesiden, hvor man lige skal sætte flueben ud for "enable", før man kan se noget. Så husk at gøre det først.
Har brugt programmet utallige gange, når jeg skulle hjælpe folk, som ligesom dig havde glemt password m.m.
Så du skal selvfølgelig have programmet ind på den gamle pc for at se password på den.
https://www.scalabium.com/showpw.htm