Avatar billede ErikHg Ekspert
31. maj 2024 - 21:35 Der er 13 kommentarer

Flash Player

På min stationære pc med Win 10 (64 bit) har jeg installeret Adobe Flash Player. Windows 10 blev installeret  i august 2023.
Nu har jeg købt en ny brugt bærbar pc, også med Win 10 (64 bit) installeret.
Så var det jeg ville installere Adobe Flash, men dette lader  sig ikke gøre🙁
Jeg havde for omkring tre år siden også problemer med Flash Player, men disse problemer forsvandt senere. Der var så vidt jeg ved tale om at Adobe ville Flash Player dengang. Derfor synes jeg at det er mærkeligt at jeg kunne download Flash Player i august 2023 og nu næsten otte måneder efter kan det ikke lade sig gøre.

Af nedenstående link, fremgår det, at jeg har installeret Flash Player 7/8 2023.

https://ibb.co/2qM092y

Grunden til at jeg vil have Flash Player,er den, at jeg kan anvende EB´s Side 9 Screensaver. Findes der en anden måde hører jeg gerne om dette.

Håber at nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede kurtba Ekspert
31. maj 2024 - 22:05 #1
Du må have fundet Flash player et andet sted, hvis du downloade den sidste år, for Adobe har ikke supporteret den siden 2021 og anbefaler afinstallering.
Men du kan hente den sidste tilgængelige version her på eget ansvar
https://www.moosoft.com/software/adobe-flash-player/
eller her
https://www.techspot.com/downloads/1127-adobe-flash-player.html
Avatar billede klaudi Ekspert
31. maj 2024 - 22:18 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2024 - 20:08 #3
Jeg prøvede at downloade, og det lod sig også gøre med det ene link, men når jeg efterfølgende klikker på EB´s side "Side 9 Screensaver kommer denne besked op:

https://ibb.co/McCFBb3
Avatar billede klaudi Ekspert
01. juni 2024 - 20:36 #4
#3
Måske screensaver forsøger at kontakte EB, og da flash ikke bruges mere generere det måske fejlen! Rent gætteri 🙄
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2024 - 21:18 #5
Jeg vil prøve at kontakte EB.
Jeg synes at det virker mærkeligt, at EB ikke fjerner siden, hvis ikke muligheden for at downloade længere findes.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2024 - 21:35 #6
Jeg har nu skrevet en mail til EB. Når der kommer svar giver jeg besked.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. juni 2024 - 22:40 #7
Hvis man søger efter screensaveren når man frem til dette link
https://ekstrabladet.dk/side9/side9artikler/faa-side-9-screensaver-gratis/4233385
og der står, at den ikke virker til windows 10, og dermed jo nok heller ikke til windows 11.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2024 - 23:24 #8
Det virker underligt, for Side 9 screensaveren virkede også inden jeg skiftede bundkortet i august 2023. Har ikke kørt med Win 7 siden oktober 2020.
Det er netop linket jeg forgæves har klikket på, og hvor besked i linket popper op.
Problemet var ikke til stede i august 2023, hvor jeg installerede Side 9 Screensaver, på min stationære.
Avatar billede klaudi Ekspert
02. juni 2024 - 09:01 #9
Det her har du vel læst:

Adobe Flash Player EOL General Information Page

Since Adobe no longer supports Flash Player after December 31, 2020 and blocked Flash content from running in Flash Player beginning January 12, 2021, Adobe strongly recommends all users immediately uninstall Flash Player to help protect their systems.

https://www.adobe.com/products/flashplayer/end-of-life.html
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. juni 2024 - 10:35 #10
Ja, jeg har læst hele smøren.
Jeg forstår så bare ikke hvordan jeg kunnet installere screensaveren på min gamle bærbare, samt på min stationære efter udskiftningen af bundkortet. Ved udskiftningen i august 2023, af bundkortet i den stationære, blev SSD´en formateret og Windows 10 geninstalleret. Alle programmer blev installeret, inklusive Side 9 Screensaver, uden problemer.
Men nu er det problemet med installeringen er opstået på min nye brugte bærbare.

Jeg ved godt at jeg havde en tråd, angående nogenlunde det samme tilbage i 2021, men dengang markerede jeg problemet som løst, så derfor har jeg oprettet denne tråd, da problemet jo ikke er helt det samme.

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1035947
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juni 2024 - 10:06 #11
Nu har jeg fået svaret fra EB - desværre er "de aktive Side 9 piger" blevet sendt på pension:-(
________________________________________________________________
"Kære Erik
Tak for din mail.
Vores Side 9 screensaver findes ikke mere.
Vi er netop nu i gang med at fjerne det fra hjemmesiden.
Rigtig god dag.
Mange hilsner"

________________________________________________________________

Så nu lukker jeg tråden, og tager mig en gravøl🍺
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2024 - 00:02 #12
Tilføjelse: 4/7 2024, fandt Side 9 pigeren. Programmet lå på SSD´en hvor vigtige filer er placeret. Side 9 pigerne har "vasket indersiden af skærmen" i adskillige år på min stationære pc, men jeg kunne ikke længere finde/downloade programmet i Ekstra Bladet, da jeg ville installere det på min bærbare. Der står i #11, af det ikke længere er muligt at downloade programmet fra EB, men ikke desto mindre lod det sig gøre på min bærbare i dag. At Adobe Flash Player ikke var installeres, gjorde tydeligvis ikke noget, for dette program blev også installeret, så nu kan skærmen på den bærbare også blive vasket.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. juli 2024 - 11:17 #13
Det er jo dit valg, men det var bl.a. på grund af sikkerhedsmæssige problemer, at Adobe valgte at lægge denne player i graven. De måtte jo opdatere den uafbrudt, fordi hackere blev ved med at finde smuthuller i programmet, til at give sig selv adgang til folks pc.er.
Derfor anbefaler de kraftigt, at man Afinstallerer programmet, når det nu ikke opdateres mere.
Du har nu lavet en motorvej ind på din pc, som hackere kan udnytte uden problemer. Bl.a. til installation af ransomware.
Så er det ligegyldigt, hvad du i øvrigt har af programmer til at stoppe dem, for de går bare ind via den åbne bagdør du har lavet.