Avatar billede Kasper Praktikant
28. maj 2024 - 13:45 Der er 1 kommentar

NAV18 => BC (DATA ejerskab)

Hej alle,
Vi er en virksomhed, med 3 brugere af NAV18 som vi er rigtig for. Vores udbyder har meddelt at support på NAV18 ophører og de anbefaler at vi går på Business Central.

Vores virksomhed er relativ simpel i struktur, med:

Generelt/Finans
Debitor/Salg
Kreditor/Indkøb
Lager/Varer (inkl. stykliste)
Smart PDF (Salgstilbud, Ordrebekræftelse, Faktura, Kreditnota, kontoudtog osv. udsendes via NAV18)

Der er nogle få tilpasninger, som vi er nysgerrig på hvorvidt kunne undgås i overgangen til Business Central. Vi benytter bl.a. konfigurations pakker til indlæsning af vare stamdata, priser m.m.

Vi har desuden en 3. parts integration med shopify til udveksling af stamdata og ordrer. Al bogføring foregår i NAV18.

Vi har fået et foreløbig overslag på prisen ved nuværende leverandør som hedder 260.000 inkl. workshop til yderligere afklaring. Forventet timeforbrug er sat til 170t uden workshop.

Jeg syns det lyder som meget. Hvad er jeres erfaring?

Derudover, finder jeg det urimeligt, at deres support ophører og NAV18 lukkes helt for tilgang næste sommer, hvorfor jeg tvinges til at foretage en udlæsning som koster ydeerligere 10.000.- Det er min data og brude vel lovgivningsmæssigt ikke kunne holdes som "gidsel".
Avatar billede ebea Ekspert
28. maj 2024 - 14:01 #1
Det er ikke første gang, jeg ser, og oplever det du beskriver hos NAV, med at få virksomheder over på et andet system, til en meget høj overgangspris.

Kontakt Visma, og få en snak om jeres behov, og så vil du få en helt anden pris, og en problemfri overgang til deres system.
Jeg har hjulpet virksomhed med dette, og var forbavset over, hvor meget billigere det var, og også i løbende drift.