Avatar billede dreamman Nybegynder
31. august 2001 - 13:23 Der er 6 kommentarer

Åbne en word fil via et hyperlink

Hej, jeg skal bruge et lille tip,
jeg sider og skal have et hyperlink til at åbne en word fil i word, så man kan gå ind og rediger i filen, og derefter gemme den. Altså den skal åbne programmet word.
Er der nogle der har et svar?
Jeg vil gider 45 point for det
Avatar billede herholdt Nybegynder
31. august 2001 - 13:25 #1
Det har du ikke mulighed for at styrer. Men hvis brugeren bruger IE, vil den for det meste åbne den i Word. Ellers skriv en lille brugsanvisning, om hvordan man gemmer den osv. Det er klart det mest brugervenlige.
//Nicklas
Avatar billede mukanus Nybegynder
31. august 2001 - 13:29 #2
du skal bare lave et link til det !

hvis nu du laver linket til denne adresse:

www.ditnavn.dk/dinedokumenter/ditworddokument.doc

så når den besøgende eller en anden klikker på linket og derefter kommer hen til siden:
www.ditnavn.dk/dinedokumenter/ditworddokument.doc

vil han straks se word dokumentet !!

ellers vil jeg råde dig til at kopiere teksten ind i et .txt dokument via notepad ( notesblok )

der efter referere du til ditdokument.txt

den kan brugeren se i alle browsere også netscape, opera osv.

// Mukanus
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2001 - 13:32 #3
<ole>
Hvis du er rå til DHTML, kan du lave en Word-klon, der kan køre i en IE. Til det skal du anvende MS\' DHTML Editing Component. Den findes indbygget i IE, men fås også som en Active-X komponent. Med den sidste kan du åbne og redigere filer på computeren og WWW, samt gemme dem på computeren.
Skal du gemme på serveren, skal du endvidere have gang i noget server-side scripting.
/mvh
</bole>
Avatar billede dreamman Nybegynder
31. august 2001 - 16:37 #4
Hej igen, jeg er ikke rimlig rå til DHTML og jeg har prøve de andre foreslag. derfor håber jeg at i stadig kan hjælpe mig
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2001 - 16:50 #5
Skal filen gemmes på serveren eller på brugerens puter?
Avatar billede milo Nybegynder
03. september 2001 - 10:22 #6
jeg er også lost