Få excel til at indsætte værdi i månedsfelter ud fra start og stop dato
Hej,
Jeg skal have lavet en kode i mit excel ark der genere et antal timer i månederne, alt efter hvilken start og stop dato der sættes ind.
Jeg har en dropdown menu hvor der kan vælges en indsats som er koblet op på nogle timer. Når der så bliver udfyldt en start og stop dato, vil jeg gerne have den til automatisk at genere timer i hvert månedsfelt, og stoppe, når man rammer slutdato.
Jeg behøver mere forklaring af, hvad det er, du vil opnå. Aller helst hvis du kunne dele din fil (eller brudstykker af den). Jeg er nødt til at forstå, hvordan de enkelte celler bliver udfyldt (f.eks. fra venstre mod højre eller fra top til bund). Og månedsfeltet - hvor står det henne? Og timerne som er koblet til indsats via drop-down - hvor findes de henne?
Ønsket er, at når den ansatte går ind og vælger ydelse og start og stop dato, så vil den automatisk genere timerne ud i på måned, og stoppe, når den rammer stopdato.
Lad os sige, at der er valgt "Familiebehandling A" i ydelse/indsats, som har tilknyttet værdien på 4 timer, og at startdato er 13-05-2024, og stopdato er 13-06-2024.
Skal der så beregnes 4 timer pr. hverdag/arbejdsdag eller pr. kalenderdag inkl. weekender?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.