Avatar billede Olsen Praktikant
04. maj 2024 - 00:07 Der er 1 kommentar

USB styret telæ

Hej.
Hvordan laver man et 5v usb styret relæ der ikke holder men bare sender en kortvarig slutfunktion som et tryk på en knap.
Det jeg har brug for er at når jeg tænder mit tv og der er spænding på USB stikket så sender den en kontaktfunktiin 1 sek og trikker en funktion.
Når man slukker tv'et så sender den en sluttefunktion på et anden kontaktpunkt.

Altså. kontakt 1 sek ved tv opstart og anden kontakt ved tv off.

Er det muligt.

Mvh. Olsen
04. maj 2024 - 00:22 #1
Hej, en åbnbar løsning er en bruger programmerbar Atmel microcontroller.

En sådan har et USB interface og en (eller) flere parallel porte, som kan styre et relæ. Netop det du beskriver og ønsker.

(Og så har du en mulighed for at udvide, når det behov opstår !).

MVH

Snstrup2016