Avatar billede jcr18 Professor
22. januar 2024 - 15:44 Der er 10 kommentarer

Problemer med en prox forbindelse?

Hej eksperter. Jeg er kommet total på herrens mark i min problemstilling. Supporten er kontaktet men jeg har endnu ikke hørt noget. Jeg har brug for en hurtig løsning da jeg arbejder som daytrader og har brug for de informationer jeg får via mine indikatorer m.m.
Situationen er den, at jeg får vist nogle opsamlede data fra indikatorerne på den ene af mine skærme. Disse info kommer via nogle specielt udviklet ediketter som en programmør har lavet for mig.
Hovedproblemet er, at der opstår nogle synkroniseringsproblemer  flere gange i løbet af døgnet fra brokerens server (vil jeg tro) hvilket bevirker at dataerne forsvinder for derefter at blive genetableret igen, men hvor der mangler en del data fra "fortiden".
Det er ikke godt da jeg jo bruger disse info for at kunne trade mine handler.
For temmelig mange måneder siden fortalte support mig at deres system normalt kun synkroniserer platformen jeg handler på når trading appen åbnes op eller lukkes ned. Fint nok - det er forståeligt og ret logisk. Men nu sker det løbende "uden for planen". I fredags modtog jeg et svar fra supporten som lød sådan her:

RE: synchronizes workspaces 4-5 times p.m.
PanagiotisCharalampous said:
    Dear trader,
    It sounds like a problem with your connection to the proxy server. Please send us some troubleshooting information the next time this happens? Paste a link to this discussion inside the text box before you submit it.
    Best regards,
    Panagiotis

Jeg ved ikke hvad han snakker om da jeg ikke har forstand på det dybdegående omkring proxy servere, men jeg kunne godt tænke mig at vide om I kan hjælpe mig til at blive klogere på dette her? Jeg har 3 pc`er som alle er forbundet til fiberboxen og routeren (Icotera fra stofa). Jeg har godkendte kabler fra routeren og til fordelingsboxen som så igen er koblet på ud til mine 3 pc`er. Så alt internet virker egentlig som det skal, også med hastigheden. Har kørt fejlsøgning på netværket og der får jeg meldingen, at der muligvis er en firewall der skulle blokere? Jeg benytter internet security. (Måske skal jeg koble den fra og så køre på windows indbyggede?). Endvidere benytter jeg mig af EXPRESS VPN. Men uanset om den er aktiv eller ej opstår disse sync. problemer konstant:(
Hjælp...............
Avatar billede jcr18 Professor
22. januar 2024 - 15:53 #1
Sådan her ser min internet oversigt ud lige nu:

https://ibb.co/PQz9LR5

https://ibb.co/4JgqkNY
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. januar 2024 - 15:58 #2
En proxy-server er i bund og grund en tvungen internet-server, som også kan fungere som cache, d.v.s. den gemmer på data der allerede er hentet én gang, og genbruger data næste gang den skal vises.

Søg på din windows-PC efter "Internetindstillinger" (eller Internet Settings hvis den er engelsk). Fra denne dialog vælger du "Forbindelser" (Connections), og ser om der er konfigureret nogen proxy-server eller lignende.

Det er normalt kun noget man benytter i større virksomheder, så jeg tvivler voldsomt på at du har sådan en konfigureret.

Der KAN også menes din internet-gateway (altså din router, som sørger for internet-forbindelsen, hvis du ikke kører på et større netværk). Men her kan du næppe gøre meget mere end at sørge for at genstarte den en gang imellem...
Avatar billede jcr18 Professor
22. januar 2024 - 16:14 #3
Ole-madsen> mange tak for info. Nej jeg er ikke bekendt med at jeg skulle køre med nogen proxy da det kun er mig selv der arbejder på nettet:) Jeg vedhæfter mine indstillinger når jeg går ind under NETVÆRK OG INTERNET. I mellemtiden har jeg også frakoblet firewallen i min internetsecurity i håb om at det kan hjælpe. Jo jeg lukker tradingappen ned hver gang og åbner den igen. Herefter henter appen seneste nedlukkede indstilling automatisk og finder mit marked og "geninstallerer" mine data på ediketterne (som regel dog ikke altid - det er op og ned så bare det i sig selv er besynderligt)
Her er mine indstillinger:
https://ibb.co/xjzcb2f
https://ibb.co/tmx8v1j
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. januar 2024 - 17:39 #4
Tja, så er det jo ikke dét... - har du prøvet at lege lidt med eks. a sætte PC på WiFi deling på din telefon? - hvis det virker her, må det jo være din router/fastnet forbindelse... - men ellers er det nok ikke noget jeg/vi kan gætte nærmere ind på, da det lyder som et noget specielt setup.
Avatar billede jcr18 Professor
22. januar 2024 - 18:10 #5
Min mistanke kører på routeren men jeg leder videre. Takker for info.
Avatar billede jcr18 Professor
23. januar 2024 - 22:46 #6
Ole-madsen. Tænkte på om det mon kan være netværkskortet som ikke er godt nok i forhold til internetforbindelsen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. januar 2024 - 08:35 #7
Hvis det er et kablet netkort af forholdsvis ny dato, er der mange andre ting der vil stå først på min tjekliste...

Men helt basalt - om muligt, så prøv at flytte den til et andet netværk/internetforbindelse - så får du hurtigt syn for sagen.
Avatar billede jcr18 Professor
24. januar 2024 - 09:28 #8
Øøh flytte til et andet netværk? Nu skal jeg lige være med? Jeg har jo kun den ene internetforbindelse med udgangspunkt i routeren.
Avatar billede kulawig Professor
24. januar 2024 - 10:25 #9
hvis det er Norton internet security du bruger så ville du ikke være den første der oplever problemer

https://duckduckgo.com/?q=norton+causing+internet+connection+problems&ia=web
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. januar 2024 - 11:02 #10
Flytte til et andet netværk: har den WiFi, så del internet på en mobil, og prøv via dette. Har den kun kabel, så flyt PC, skærm og hele molevitten til en anden lokation og prøv der.

Du kan købe dig fattig i netkort, routere, kabler o.s.v. før du finder ud af om det overhovedet har noget med "hardware" at gøre. Så er det altså smartere at låne en anden internet forbindelse inden da...