Avatar billede August Novice
20. januar 2024 - 16:16 Der er 12 kommentarer

SSD ikke fundet

Mit nye ssd kort vil ikke Connected til min pc det kommer ikke frem i diskhåndtering, enhedshåndteringen eller i mit personligedrev har være ud at prøve at bytte det fordi jeg troede det var defekt men det nye kan jeg heller ikke få til at virker nogle der har en ide om hvad der kan være galt

Mit nye ssd kort:
https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/lagring/intern-ssd/kingston-nv2-m2-nvme-gen-4-ssd-2tb/571642?hltid=102baaaf2e1fb74bc805b0514d6309&hlofid=342&utm_source=onskeskyen&utm_medium=partner
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2024 - 16:32 #1
Hvilket bundkort sættes det i?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2024 - 16:34 #2
I enhedshåndteringen hvis du trykker på vis og vælger vis skjulte enheder dukker der så mere op?
Avatar billede August Novice
20. januar 2024 - 16:40 #4
Der kommer heller ikke noget frem under skjulte enheder
Avatar billede INK Ekspert
20. januar 2024 - 17:11 #5
Formoder SSD'en ikke er formateret. Hvis du har et kørende Windows system kan du evt installere et 3-parts program, der kan initialisere og formatere drevet. Kan ikke lige huske hvilket program jeg anvender, men det er måske easeUS partition master, der findes i en gratis udgave.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. januar 2024 - 17:52 #6
Kig i bios og se om m.2 skal enables på bundkortet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. januar 2024 - 18:26 #7
Kan du se den hvis du i søg skriver diskmgmt? Højreklik på den og opret genvej  så kan du altid komme i kontakt med den hvis den er OK!
Avatar billede August Novice
20. januar 2024 - 18:35 #8
Hvor finder jeg den indstiling henne under bios
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. januar 2024 - 22:06 #9
Hvis du går i diskhåndteringen  er den så  Allokeret og har den et drevbogstav?
https://ibb.co/nMzQ2vf
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2024 - 22:45 #10
I spørgsmålet står der den slet ikke er synlig i diskhåndtering.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 10:35 #11
Har du installeret drivere fra bundkort producentens hjemmeside eller blot brugt dem som Microsoft selv har?
https://www.asus.com/us/motherboards-components/motherboards/prime/prime-a320m-k/helpdesk_download/
Hvis ikke ville jeg hente og installere chipsæt driveren og installere denne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2024 - 09:20 #12
Nu er det ikke sådan, at M.2-porten på bundkortet "deler" I/O med nogen af SATA-portene eller lignende, så der er noget, der skal slås fra for at den kan ses?