Avatar billede 1Dorte Guru
21. december 2023 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne en pdf-fil

Hej
Jeg har sendt et brev til mine venner i pdf-format. Flere vender tilbage og siger, at de ikke kan åbne det. Hvorfor mon?

Jeg har skrevet det i word, og sat billeder ind. Derefter har jeg valgt "gemt som" og gemt det som en pdf-fil.
Filen fylder 2.553 KB.
Jeg bruger Foxit PDF reader på min pc'er.
Avatar billede INK Ekspert
21. december 2023 - 09:12 #1
Som jeg lige husker det, skal du i printmenuen (stående i Word) vælge print til pdf. Denne fil kan vist læses af alle.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2023 - 09:24 #2
Dem der ikke kan åbne din fil er det dem der bruger funktion i browser til at åbne pdf filer?
Jeg forstår på  at nogle godt kan åbne?
Hvis de har et program tilknyttet til pdf men bare har ladet browser tage sig af det kan jo prøve at vælge at højreklikke på fil og vælge åbn med og så vælge en rigtig pdf viser som enten Adobe eller Foxit.
Avatar billede puren Ekspert
21. december 2023 - 10:44 #3
#1 da flere ikke har kunne finde ud af at printe til pdf lavet MS så man også kan gemme til pdf

#0 tro ikke det er en fejl hos dig eller din pdf men hos dem
Avatar billede INK Ekspert
21. december 2023 - 11:26 #4
#3 Du har ret med hensyn til dannelse af PDF. Der er nu 2 måder.
Jeg formoder spørgeren har valgt en af de 2 metoder og ikke blot ændret endelsen til .pdf ?
Kan du selv åbne dine pdf'er i Foxit?
Hvilken udgave af Word?
Avatar billede falster Ekspert
21. december 2023 - 11:35 #5
Jf. bl.a. #2:

Forudsat, at du har sendt den som en vedhæftet fil, bed modtagerne om at gemme vedhæftningen (pdf'en) - f.eks. på skrivebordet - og prøve at åbne den der.
Avatar billede 1Dorte Guru
21. december 2023 - 20:10 #6
Tak for I tog jer tid til at svare.

#1 - det har jeg gjort tidligere - men det virker ikke længere på min computer.
#2 - ja, der er nogle, som godt kan åbne julebrevet. Modtagerne, som ikke har kunne åbne det, har ikke kunne forklare, hvorfor de ikke kan åbne brevet.
#3 - jeg tror du har ret, fejlen ligger ikke hos mig. Jeg er nok bare uforstående over for, at man ikke kan åbne pdf-filer.
#4 - jeg har ikke blot ændret fil-navnet/endelsen.
Word er 365 office.
#5 - det vil jeg gøre.