Avatar billede valby Ekspert
15. december 2023 - 20:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stoppe synkronisering mellem 2 PC.

Windows 11 Home på begge PC.

Mit problem er, at når jeg lægger en genvej af for eksempel en MP4 video på skrivebordet, på W11-1 hvor videoen ligger, så dukker genvejen også op på W11-2 skrivebordet, selv om videoen ikke ligger på den PC.
hvis jeg sletter genvejen på W11-2, så forsvinder den også på W11-1.
Den synkronisering, vil jeg gerne af med.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 21:19 #1
Er du bruger af Onedrive og Dropbox ?
Tænker de må logge på med Microsoft konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 21:40 #3
Jeg tænker du måske synkronisere din skrivebords mappe over Onedrive.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 21:45 #4
Du skal ind i Ondrive og se hvilke mapper den må synkronisere på.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 21:47 #5
Bemærk jeg afinstallere Onedrive som det første på mine computere så hvordan må du selv pille med😉
Avatar billede valby Ekspert
15. december 2023 - 22:24 #6
Jeg gik ind både sikkerhed og OneDrive og slog sikkerheds kopiering af mapper, mm. fra. Jeg bruger slet ikke OneDrive til noget.
Lagde en genvej fra den samme video ud på skrivebordet. Og foreløbig er der ikke nogen genvej på den anden PC. Så du skal have tak 👍
Jeg har aldrig sat mig ind i hvordan OneDrive fungerer, så når man kan slette den, var det måske en god ide ?
Avatar billede valby Ekspert
15. december 2023 - 22:40 #7
Nu har jeg fjernet OneDrive.
Avatar billede valby Ekspert
15. december 2023 - 22:47 #8
Der stod, at OneDrive var fjernet, men når jeg ser under C:\ brugere, så er den der alligevel.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2023 - 23:16 #9
Ved ikke om Revo kunne have fjernet den bedre. Åbner man Revo kan den fjerne Windows funktioner også. Har du brugt programmer og funktioner og afinstalleret den vej kan der måske ligge efterladenskaber.
Avatar billede valby Ekspert
16. december 2023 - 00:44 #10
Ja jeg brugte Programmer "Fjern"
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2023 - 09:50 #11
Har læst før at mapper fra Onedrive ikke slettes med programmet og skal muligvis fjernes manuelt. Jeg har selv  fjernet Onedrive med kommando i Powershell. Må indrømme jeg ikke har tjekket efter efterladenskaber, men mapper er tomme da jeg aldrig bruger Microsoft servicer, ud over de som er vigtige for Windows.