Avatar billede PERJR Novice
07. december 2023 - 16:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke bladre vandret i mit excelark - for mange kolonner?

Jeg har et excelark med masser af kolonner i - en slags kalender - 1 kolonne for hver dag i året, og med kolonner for hver dag siden 2013.
De fleste af disse kolonner (årene 2013 - 2022) har været skjulte. Nu har jeg gjort dem alle synlige igen.
Så kan jeg simpelthen ikke længere bladre/panorere vandret i mit regneark - uanset om jeg bruger piletasterne eller scrollbaren i bunden af excel.
Der er masser af flettede celler.
Synes ikke at jeg kommer i nærheden af de 16.384 kolonner man maximalt kan have.
Hvad kan der være galt?
Perjr
Avatar billede ebea Ekspert
07. december 2023 - 16:42 #1
Hvad sker der, hvis du holder Ctrl tasten nede, og trykker Pil tast til højre?
Avatar billede PERJR Novice
07. december 2023 - 16:59 #2
Hvis jeg trykker Ctrl + Pil til højre så flytter den markerede celle(fx IG50) fra den aktuelle til en celle langt til højre i regnearket(CHR50); men den nye aktuelle celle bliver ikke vist på skærmen - skærmbilledet rykker sig simpelthen ikke med som det normalt gør - og jeg kan simpelthen ikke scrolle til højre med scrollbaren i bunden.
Avatar billede ebea Ekspert
07. december 2023 - 17:48 #3
#2 - Det lyder mere, som om at du har låst dine kolonner, så du ikke kan scrolle gennem disse.
Har du kigget oppe i menu oversigten, under "Vis" og så "Frys ruder" om det er tilfældet.

Ved Ctrl+Pil Højre, burde du lande meget længere ude.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2023 - 19:31 #4
Og hvorfor ikke bare et år pr ark - og så navngive ark med årstallet?
Du kan lave et 'opslagsark' med aktuel måned og så ± 12 mdr for løbende oversigt.
Avatar billede PERJR Novice
08. december 2023 - 08:52 #5
Tak ebea!
Det hjalp når jeg fik frigjort ruder! Pinligt; men det havde jeg ikke tænkt på.
Nu skal det siges at det er en fælles kalender, som jeg har lavet; men som mange har redigeringsrettigheder til. Men spøjst det først kom, da jeg gjorde mange kolonner synlige, som havde været skjulte.
Pyt med det - problemet var simpelt at løse.

Tak for hjælpen ebea
Avatar billede ebea Ekspert
08. december 2023 - 10:26 #6
#5 - du er velkommen 😊