Avatar billede sigurd Praktikant
04. november 2023 - 18:49 Der er 3 kommentarer

Tastatur problemer

Der er kommet en fejl på min computer (X1 lenovo 3gen I7-8650U) Windows 10, sidste opdatering i går 10.0.19045

Generelt virker tasterne og med eksternt ledningstasteatur er der ingen problemer.
I dag er "V" holdt op med at virke mens "v" virker uden problemer, "T/t" virker slet ikke og "Å/å" virker heller ikke. Alle andre taster virker både i upper case og lower case.

Er der nogen der har en god ide
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2023 - 20:20 #1
brud i printet under taster - hvis der stadig er garanti, så skal tastatur skiftes - ellers må du se, om det evt kan repareres (skiftes er dog mere sandsynligt)
Avatar billede sigurd Praktikant
05. november 2023 - 08:36 #2
men vil et brud under tasten kunne gøre at tasten kun virker på lower case, er det ikke den samme forbindelse der virker med lower case som med uppercase.
"v" virker altid mens "V" altid virker det er det jeg synes er underligt.
mht "t" og "å" giver det god mening at tasten eller printet er gået
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2023 - 09:05 #3
virker V via CapsLock? Er V i udu uanset hvilken af de to Shift-taster, u bruger?