Avatar billede DanishBear Seniormester
03. november 2023 - 18:06 Der er 4 kommentarer

11veren :-( igen

Nu er det 10 måneder siden jeg har rodet med Windows 11, så nu har jeg prøvet igen :-)

Fik den installet på samme M.2 som Windows 10 med multiboot (virker fint),
men selv efter næsten 1 år, så er Win11 #&/¤#"! ikke blevet bedre med tiden :-( har ikke samme problemer som førhen, men nu kommer andre problemer med den, stadigvæk lidt bøvl med opsætning af Win11, men til at overkommer, men når der skal rettes til, så begynder det næsten med sammen igen :-( hvad f*nden er det for noget l*rt med Win11, synes ikke den er blevet bedre med tiden :-(
Med windows 10 har jeg ikke haft nævneværdige bøvl, men Win11 er ski noget for sig selv, plus de retter rundt i det meste :-(

Lidt gylle om Win11 fra mig af.

Mvh, DanishBear
(Har en PC der er skabt til Win11, såeee ???)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2023 - 18:10 #1
den klarer du selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2023 - 19:30 #2
Den virker da fint. Har lige i dag installeret den igen på min stationære med 13 år gammel hardware. Alle drivere på plads på nær grafik driver som Windows Update klarede.
Rufus klarede den opgave.
Havde den sidst på da Windows 11 blev lanceret.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. november 2023 - 22:50 #3
Så lige et indslag på youtube i dag om, at microsoft åbenbart vil gøre yderligere tiltag for at blokere for, at man kan installere win 11 på unsupported pc.er.
De har lavet testversioner, som åbenbart kan forhindre de hacks der findes p.t. (bl.a. metoden med rufus), ligesom de har besluttet at endnu flere cpu.er ikke skal supporteres af windows 11.
Lidt uforståeligt hvorfor de har travlt med disse tiltag, når win 11 rent faktisk kan køre ganske udemærket på masser af gamle pc.er, som de forsøger at blokere for. Især da de jo gerne vil ophøre med at supportere win 10.
https://www.youtube.com/watch?v=gVAGBrnCeJ4
Jeg har selv en meget gammel medion pc, som hverken opfylder krav til cpu og tpm, men ikke desto mindre har den kørt fortrinligt stort set siden win 11 udkom.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2023 - 23:11 #4
#3 Mit bud er at de vil gøre alt for at blokere Windows 10 brugere til at køre Windows 11 inden Windows 12 (eller hvad den kommer til at hedde) formodentligt lanceres næste efterår. Samtidigt vil opdateringer til Windows 11 der kører på ikke supportet hardware formodentligt stoppe så man tvinges ned på Windows 10 det sidste år den er supportet.