Avatar billede Ravnsen Novice
28. oktober 2023 - 20:26 Der er 12 kommentarer

Fej når jeg flytter HD over i anden pc.

Hej Jeg har en pc, hvor jeg tror bundkortet er gået, den tænder ikke for skærmen, når jeg tænder for pc'en.

Derfor har jeg forsøgt at flytte harddisken over i en anden pc. Når jeg starter den op, får jeg fejlen "verifying DMI pool data ..."
Er det ikke muligt at flytte en harddisk over uden at skulle lægge en ny Windows ind?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. oktober 2023 - 20:40 #1
Prøv at starte op på et USB Stik og vælg Reperation Det er lykkedes for mig flere gange!
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. oktober 2023 - 20:50 #2
Der skulle selvfølgeligt stå Prøv at starte op på et USB Stik Med Windows Installationsfil på! Når du trykker på start får du muligheden kør reparation. nede til venstre på opsætningen!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2023 - 21:52 #3
Har de to computere ens bios type?
Hvis ikke vil disken ikke boote.
Der er to typer. Mbr bios og uefi.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. oktober 2023 - 21:58 #4
Jeg har så sent som i denne uge lagt en SSD fra en ASUS Laptop ind på en Medion Laptop
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2023 - 22:25 #5
Vi skal nok vide hvilke to bundkort der et  tale om.
Avatar billede Ravnsen Novice
28. oktober 2023 - 23:35 #6
Den defekte er en Lenovo A78M (af hvad jeg kan se på bundkortet) og den harddisken flyttes over i er en Gigabyte GA-MA78LMT-US2H
Avatar billede Ravnsen Novice
28. oktober 2023 - 23:36 #7
Det hjalp desværre ikke med en Windows Installationsfil på et USB Stik
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2023 - 05:49 #8
Du skal ikke kun nøjes med at køre proceduren 1.Gang jeg kørte sidste procedure 4-5 gange Og hvis det lykkedes er det jo et spørgsmål om Aktiveringen? Jeg købte en licens 169,00Kr på nettet. Dsforuden virker min Office 2019 ikke! den skal genaktiveres og så får jeg beskeden at jeg har brugt aktiveringen for mange gange.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2023 - 06:19 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2023 - 06:56 #10
#6 Ud fra hvad jeg kan fornemme er Lenovo A78M nyere bundkort end Gigabyte GA-MA78LMT-US2H. Gigabyte kortet minder om det jeg har i min pc her. Det har en bios fra 2010 og kører kun MBR bios system. Har set at bundkortet supporter drivere helt tilbage til XP og understøtter Athlon processorer
Jeg tror derfor at  Lenovo A78M kunne være med uefi bios og derved kan disken være GPT og med secure boot.
Og det vil jeg mene gør at disken ikke kan boote fordi bios på Gigabyte kortet ikke ved hvilken system partition den skal boote fra.
MBR bruger 2 partitions system og UEFI har en ekstra partition så den bruger 3.
Avatar billede Ravnsen Novice
30. oktober 2023 - 19:53 #11
Mange tak for de mange bud, jeg er blevet meget klogere på problemstillingen og mulige løsninger.

Har dog valgt at smide en ny HD i og lave en ny installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2023 - 20:19 #12
#11 Lyder fornuftigt :-)