Avatar billede Leo Vilfred Novice
22. oktober 2023 - 13:45 Der er 7 kommentarer

Bip lyd

Hej alle sammen jeg har idag prøvet at samle en computer men da jeg ville prøve at tænde den siger den en bip lyd  hele tiden og vil ikke tænde eller noget har prøvet at skifte ram men det gør heller ingen forskel nogen der ved boget eller har være ude for lignede på forhånd tak Leo
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2023 - 14:18 #1
Det kan være mange ting. Gennemgå først alle stikforbindelser. Man kan nemt overse et eller andet.

Her er en liste med beep-koder

https://www.pcmag.com/encyclopedia/term/beep-codes

Der er dog ikke nævnt konstant beep.

https://www.youtube.com/watch?v=BEmpQZztnZU&ab_channel=PCNP
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2023 - 14:28 #2
Prøv at koble strøm fra og pil det lille batteri af på bundkort. Tryk så på start knappen i ca 30 sekunder. Sæt batteri i igen monter strøm og prøv igen.
Avatar billede valby Ekspert
22. oktober 2023 - 14:49 #3
Har du husket at sætte ALLE afstandsbøsningerne i ? Det er en almindelig fejl ikke at gøre det. Så er der kontakt mellem bundkort og kabinettet som så kortslutter.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2023 - 14:59 #4
#3 - Hvis det er tilfældet så kan konsekvensen være at bundkortet er stået af...🤞krydser fingre fik at det ikke er tilfældet.
Avatar billede Leo Vilfred Novice
08. november 2023 - 19:21 #5
Hej alle sammen tak for alle svarene ja mit motherboard  har gået døden i møde så nu skal jeg på nye eventyr igen denne gang med et støre budget og så ville jeg bare spørge alle jer kloge mensker hvilken dele i synes jeg burde købe har overvejet en i7 13700 og et rx6800 ? Hvad synes i ? På forhånd tak Leo
Avatar billede valby Ekspert
08. november 2023 - 20:51 #6
Det overlader jeg til de som ved mere end jeg. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. november 2023 - 21:18 #7
#6 - Det samme gør jeg :-)