Avatar billede ErikHg Ekspert
21. oktober 2023 - 18:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Driver til USB-pladespiller

Jeg har en kammerat der har en AGK USB-pladespiller. Desværre kan han ikke finde cd´en der fulgte med da han har haft den liggende ubrugt i adskillige år.
Da han har adskillige gamle plader der skal afspilles ved 78 omdr/m. vil jeg høre om der kan findes drivere på nettet til download således at l musikken kan overføres til en pc.

På forhånd tak.

Mvh.
Erik Hg
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2023 - 20:03 #1
Har du prøvet bare at tilslutte og så anvende Audacity eller VLC som afspiller?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2023 - 20:03 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2023 - 20:10 #3
Ah okay. Det var ikke den side jeg ønskede du skulle bruge. Troede det var deres egen side.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. oktober 2023 - 20:38 #4
#3 Siden som linket henviser til fandt jeg også, men den kan jo ikke rigtig bruges i denne sammenhæng.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2023 - 20:42 #5
Kom til at tænke på det ink skrev. Den cd der fulgte med er i sikker på det er en driver cd og ikke bare software til at optage med?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2023 - 20:44 #6
Bliver enheden fundet i enhedshåndteringen, evt. hvis i trykker på vis og tjekker at der skal vises skjulte enheder?
Gør den hvilken hardware id har den?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. oktober 2023 - 20:49 #7
Jeg har aldrig selv anvendt en USB-pladespiller, da jeg ifm. overspilning fra vinylplader  altid har brugt min gode gamle og trofaste B&O 9000 pladespiller, der er koblet til mit stereoanlæg og derfra videre til pc´en via et phono-kabel med mini-jackstik i den anden ende. På pc´en har jeg installeret Magix Audio Cleaning Lab 17, og denne metode virker. Da jeg ingen plader har med 78 omdr/m. er der intet problem.
Forstærkeren er en Sony 9000 ES med RIAA forstærker.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2023 - 21:03 #8
#7 Fint grej du har :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. oktober 2023 - 21:24 #9
Ja, det er det. Den slags laves desværre ikke mere. Nu er meget "Made in China" - går det i stykker, er det bare ud på genbrugspladsen med det.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2023 - 22:43 #10
Jeg har et par Nad forstærkere fra slut 70 erne og start 80er. Nad 3020 series  og en 3140.
Avatar billede puren Ekspert
22. oktober 2023 - 22:17 #11
i kontrolpanelet finder du enhedshåndteringen find nu den enden du ikke har driver til vælg egenskaber, detaljer og i rullegadinet find hardware ids

i fedtet finder du ven eller vid hedder noget a la vid_XXXX&pid_XXXX og google det og du har nu en meget god ide til hvad det er for en chip du mangler driver til

en tilfældig enhed på min computer vid_046d&pid_c332
https://ibb.co/JzwNGG4

så finder man ud af at det er en logitech g502 mus og så er en driver jo ingen sag :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2023 - 23:21 #12
Det vil jeg prøve! Jeg giver besked når det er afprøvet. Håber at det vil lykkes🤞
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2023 - 06:36 #13
Bemærk når man i dag bruger hardware id søgning så bliver man bombarderet med tilbud om programmer der kan løse problemet med at finde drivere. Dem skal man typisk holde sig fra. Flere af dem er fyldt med ad og malware.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2023 - 10:06 #14
Ja, træerne vokser ikke ind i himlen.
Plat og svindel florerer alle vegne i rigt mål.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2023 - 12:22 #15
Så en video med en driver updater der hedder Snappy Driver der skulle være fri for ad og andet snavs. Har dog ikke selv prøvet den. Mener det var en video fra Cputech og Rich der lavede video.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2023 - 12:24 #16
Rettelse
Cybercputech hedder siden med videoer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2023 - 16:02 #17
Min kammerat vil prøve at lede efter installations cd´en igen igen.
Der sidder også to phono-udgange på pladespilleren. Han har en ældre B&O forstærker, men denne er forsynes med DIN-stik. Det er dog ikke værre end at et kabel med phono-hun stik i den ene ende og et DIN-han stik i den anden ende kan gøre det.
Jeg lukker tråden her, men sker der en udvikling, åbner jeg den igen.
Avatar billede falster Ekspert
23. oktober 2023 - 16:23 #18
Blot for hyggens skyld :-)

en AGK USB-pladespiller er jo ikke en særlig konkret beskrivelse.

Hvis det er den, der skrives om her (AGK grammofon nævnes til sidst)

https://dax2.wordpress.com/2011/10/19/digitalisering-lidt-teknik/

ser det ud til, at I er på rette vej med #17.

Held og lykke!
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2023 - 19:31 #19
Jeg ville gerne kunne give en mere nøjagtig beskrivelse, men der er ikke meget at referere til.