Avatar billede Betty1973 Novice
06. oktober 2023 - 15:01 Der er 3 kommentarer

Mesh netværk

Hejsa

Jeg har anskaffet mig 2 Arris mesh routere, men jeg problemer med opsætning. Det anbefales, at jeg downloader deres app til opsætningen, men app’en er ikke tilgængelig på iPhone i Danmark.
Jeg har dog fundet ud af, at jeg kan kan opsætte routererne uden app’en, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke.

Jeg har først tilkoblet den ene mesh med min alm. router og den blinker grønt. Dernæst tilkobler jeg den anden Mesh router til strøm og når den blinker grønt, trykker jeg på knappen på den mesh der er forbundet til routeren og dernæst på den anden mesh, for at forbinde dem. Begge mesh skifter nu farve til orange og efter lidt tid begynder de at blinke grønt. Nu burde de være forbundet med mit netværk. Men jeg har så flytter den ene mesh til et andet rum, så går det kun lidt tid, og så bliver den orange igen. Og jeg kan se mesh’en i netværk, hvilket tyder på, at den ikke er forbundet med den anden mesh og routeren.
Hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak

Bettina
Avatar billede kurtba Ekspert
06. oktober 2023 - 20:48 #1
Mesh enheder har jo ikke ubegrænset rækkevidde, så måske er den for langt væk?
Prøv at tilslutte den et sted tættere på, og se om den så også fejler.
Avatar billede Betty1973 Novice
07. oktober 2023 - 11:31 #2
Selvom de står helt tæt, lyser den ene orange.
Avatar billede kurtba Ekspert
07. oktober 2023 - 21:50 #3
Prøv at skrive nøjagtigt hvad dit mesh sæt hedder, så kan det være, at nogen gider at finde manualen og se, om man der kan se en løsning. Gerne med et link til den.