Avatar billede lurup Ekspert
25. september 2023 - 23:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find en mobiltelefon

Kan man på en måde finde frem til om der er en der har en mobiltelefon på sig ? ( hardware eller en app)

Vi har nogle områder hvor det ikke er tilladt at have mobil på sig
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2023 - 08:27 #1
Noget findes der - priser og hvor godt det fungerer kender jeg intet til: https://da.txjammer.com/signal-detector
Avatar billede puren Ekspert
26. september 2023 - 17:42 #2
er den gal på efterskolen:)
du vil aldrig finde det i en app, de apps du kan finde på især Istore kan ikke nok hardware adgang til at gøre det ønskede,

hvad angår hardware så skal du finde noget der går fra 600MHz til 100GHz  for at dække alt

og inden du kigger på en jammer fra linket fra #1 så husk lige at hvis du/i(efterskolen)  sætter en op og Lotte falder om i området og der ikke kan ringes efter hjælp så vil du/i blive siget for medvirken til mord også ved selvmord.
Avatar billede kurtba Ekspert
26. september 2023 - 22:28 #3
En metode kan være at anvende scannere, når man går ind i området. Men de slår jo på alt metal, så der skal være nogen til at visitere, og så kan problemet jo være, om I vil være berettiget til at forlange visitation for at komme ind på et bestemt område.
"puren" har tydeligvis ikke læst jura, for bemærkningen om sigtelse for medvirken til mord og selvmord er det rene vrøvl.
Start med at læse reglerne om forsæt i straffeloven.
Om man evt. kan komme i konflikt med straffelovens § 252 skal jeg lade være usagt, men den taler om, at man på hensynsløs måde har gjort noget.
Hvis i evt. vil opsætte jammere, som nogen foreslår, så vil det næppe gøre, at man ikke medtager sin telefon, for hvis telefonen ikke kan bruges, kan det jo være svært at forstå, hvorfor man så ikke må medbringe den.
Opdragelse og konsekvens kunne være løsningen, men den er jo også svær at sluge for mange.
Avatar billede lurup Ekspert
26. september 2023 - 23:18 #4
Tak for hjælpen