Avatar billede Christian Praktikant
22. september 2023 - 09:54 Der er 7 kommentarer

Touchpad virker ikke efter opdatering til Win 11

Hej

Jeg har fået opdateret min ASUS R556UJ til Win 11.
Men nu virker min touchpad ikke.
Info har prøvet at sletter og opdatere min muse driver, men det virker stadig ikke.
Kan man få en anden driver og hvis ja, hvordan installere jeg den?
Ved ikke så meget om computer, kun at redde liv ;) så svaret skal helst være brugervenligt...
mvh
Christian
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2023 - 10:40 #1
Hvis dette var 'ASUS Smart Gesture (Touchpad Driver)' er den du skal slette, hvis det er fra Enhedshåndtering du gjorde det fra.

Hvis du vil installere driver om igen?

ASUS Smart Gesture (Touchpad Driver)
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/nb/Apps_for_Win10/SmartGesture/SmartGesture_Win10_64_VER4016.zip?model=R556UJ

Support for R556UJ
https://www.asus.com/dk/supportonly/r556uj/helpdesk_download/

Det ser ud til at den kun understøtter Windows 10 drivers og softwares.

Alternativt, er det måske bare deaktiveret for Touchpad?

Side 34: Fn+F9
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/nb/X555UA/0409_E10465_X555U_A.pdf?model=R556UJ
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. september 2023 - 07:54 #2
På ASUS! Hold Fn: nede og tryk på F9.
Avatar billede Christian Praktikant
24. september 2023 - 15:35 #4
Hej Jørgen B.
Mange tak for svar.
1. jeg kunne ikke installere ASUS Smart Gesture (Touchpad Driver). Den skriver at en anden installation er i gang og derfor skal jeg stoppe min.
2. Kan ikke finde noget under support der hjælper.
3. Har prøvet fn -f9

mvh Christian
Avatar billede Christian Praktikant
24. september 2023 - 15:37 #5
Hej poko 1
Har prøvet fn -f9
Driveren til lenovo skriver at den ikke passer til min asus

mvh Christian
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2023 - 16:08 #6
Det lyder godt nok mærkelig at en anden installation er i gang at du ikke kan installere den.

Kører der nogen installering hvergang du starter PC?
-Måske skulle man afinstallere dette program.

Eller kunne det være Asus vedligeholdelses-program som mangler afinstallering og genstarte pc, derefter installere 'ASUS Smart Gesture' og installere seneste Asus vedligeholdelses-program?
Avatar billede Christian Praktikant
24. september 2023 - 17:13 #7
Nu er jeg ikke den store it mand, men det tror jeg ikke den gør.
I enhedshåndtering under mus og andre pegeredskaber, står der ASUS Support Device. Når den står der, skriver den at programmet er der (ASUS Smart Gesture) når jeg sletter ASUS Support Device og prøver  at installere ASUS Smart Gesture skriver den at en installering er i gang. Men der sker ikke noget :(