Avatar billede NicolajDH Praktikant
17. september 2023 - 17:02 Der er 14 kommentarer

Spil vil ikke åbne efter nulstilling af pc

Jeg har selv bygget min computer for ca 2 år siden. Den har kørt upåklageligt indtil nu. Men her de sidste 2 uger har den drillet lidt. Så tænkte jeg det ville gøre godt med en nulstilling.

Pludselig vil den ikke længere åbne nogle af mine spil. Når man forsøger at åbne spil, lukker den lige så hurtigt dem ned igen.

Den melder ikke nogen fejl, og jeg føler jeg har prøvet alt hvad jeg kan finde på nettet…

Eneste spil der virker er Counter Strike. Det kører upåklageligt.

Nogen der har bud på hvad der kan være galt og hvordan det løses?

Den starter fint op når den tændes.

På forhånd tak

Vh. Nicolaj
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2023 - 19:23 #1
Spiller ikke, men mit bud er at der har ligget filer i Windows delen der er blevet slettet når du har nulstillet. Det er simpelthen blevet over skrevet og henvisninger i registeret eksisterer ikke mere.
Jeg er bange for du skal installere spil om. Men giv det lige lidt tid inden du gør det så en der har været i samme båd som dig kan bekræfte hvad der skel gøres.
Avatar billede NicolajDH Praktikant
17. september 2023 - 19:40 #2
Det er et rigtig godt bud! jeg har prøvet at geninstallere spillene osv. Så jeg ved ikke hvad jeg lige kan gøre
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2023 - 19:43 #3
De spil der ikke virker kører de gennem Steam?
Avatar billede NicolajDH Praktikant
17. september 2023 - 19:44 #4
Det er alle spil der ikke virker. Også spil igennem epic games
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2023 - 19:49 #5
Hvis du har nulstillet Windows når du var i Windows Insiders, er jeg bange for, at du skal slette alt på HD, formatere det, slet alt, og installer rent.

Dette vil sørge for at den ikke forbliver som Windows Insider.

Jeg havde en kammerat der også pludseligt ikke kunne spille et spil, det skyldes at spil udvikleren var så bange for at nogen vil snyde, at de låste Windows Insiders udgave i deres platform. Hvis jeg ikke husker forkert.

Det skete også i 2020, 2021 og også sidste år og for nyligt:

Eks.:

'Januar 2023 indtil September 2023'.
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/anyone-else-having-issues-in-2023-with-the-xbox/d24fd00a-f4ce-4624-8ee8-cf1700e7663c

'17 September 2023'
Windows 11 Severely Impacting Gaming Performance
https://kommandotech.com/news/gaming/windows-11-impacting-gaming-performance/

'26. September 2023'
Windows 11 update rolled out despite feedback about gaming issues — Nvidia saves Microsoft with quick fix
https://www.laptopmag.com/news/windows-11-update-rolled-out-despite-feedback-about-gaming-issues-nvidia-saves-microsoft-with-quick-fix

Så, prøv og se om afmelde dig selv som Windows Insiders og ren installer dit Windows for at komme væk hurtigst muligt væk fra Windows Insiders i stedet for at vente flere mnd. indtil nye udrulning kommer for afmelding.

Windows 10
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Windows 11
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows11
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2023 - 19:49 #6
Husk, at installere seneste drivers og softwares 🙃
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2023 - 19:54 #7
Hvorfra ser du han er i Insider gruppen Jørgen B??
Avatar billede NicolajDH Praktikant
17. september 2023 - 19:55 #8
Jørgen B. Har prøvet at installere seneste drivers osv osv. Men jeg prøver lige det du skrev deroppe. Ser om det funger :D
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2023 - 20:02 #9
Det kan jeg ikke og det gør jeg ikke.

Jeg havde en kammerat der ikke kunne spille Warcraft eller var det Blizzard, og kunne se at han var Windows Insider, og undersøgte om det seneste opdatering som Insiders skabte problemer, det gjorde der, og fik ham afmeldt og lavede ren installeret af hans Windows 11. Så kunne han spille spillet igen.

https://youtu.be/XZ0xKIq-__Q?si=u4ij4wQ442PHNmG5
-Det er nok samme metode for afmelding.
Færdig med afmelding? Lav ren installation for at komme over det hurtigst muligt.
Avatar billede NicolajDH Praktikant
17. september 2023 - 21:03 #10
Jeg er ikke insider. har aldrig haft/været det. Så ved ikke hvad det skulle hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2023 - 21:59 #11
Hent den seneste udgave af Windows OS fra Hent Windows x.

X = Om det så er Windows 10 eller Windows 11, er der rettelser til dem ved hjert opdatering. Disse er også normalt gemt som seneste OS opdatering som build versions.

Godt, at du ikke har været Insiders før, men installer seneste Windows rent, for at se, om dette giver bedre resultat.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2023 - 21:59 #12
😉 Jeg hopper af her.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2023 - 14:46 #13
Det tog lidt tid med at huske om dette problem, men kom lige i tanke om dette og det beskrives eksemplarisk her:

MW 2 isn’t working in Windows 11 Insider, but here’s a trick
https://windowsreport.com/modern-warfare-2-not-working-in-windows-11/
-Det siges, at det burde være løst med andet build version.

Hvis du spørger mig, er der virkelig ingen grund til at være på Insiders længere. Det er trods alt "beta" udgaver før seneste builds frigives.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2023 - 16:09 #14
Jeg hopper af her. Ka ikke byde ind med mere